Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Budou auta jezdit na ovoce, nebo odpad z igelitových sáčků?

18.07.2007  |  zdroj: Technik  |  127× přečteno      vytisknout článek

Budou auta jezdit na ovoce, nebo odpad z igelitových sáčků? Spektrum alternativních paliv rozšíří možná další položka. Britský magazín Nature přinesl informaci, v níž vědci uvažují, že do nového typu nízkouhlíkových paliv pro automobily by se mohl používat cukr z jablek nebo pomerančů. Vědci z Wisconsin-Medison Univerzity tvrdí, že jednoduchý cukr zvaný fruktóza může být přeměněn na palivo, které má oproti nyní používanému etanolu mnoho výhod. Palivo jménem dimethylfuran vyrobené z fruktózy může podle nich obsahovat o 40 % více energie než etanol, nevypařuje se tak snadno a je méně prchavé. Vědci uvádějí, že fruktóza může být získána přímo z ovoce nebo z glukózy. Nicméně ještě zbývá prověřit, jak velký vliv by mělo nové palivo na životní prostředí. Jiná zpráva z britské studie biopaliv zase uvádí, že jako biopaliva mohou být použity prakticky veškeré odpadní produkty, včetně plastových sáčků. Britší vědci tvrdí, že již existuje technologie nejen na vytvoření biopaliva z oleje, ale také z odlišných materiálů včetně dřeva, trávy nebo plastikových sáčků. Tento proces se nazývá zkapalnění biomasy a experti uvádějí, že během šesti let by mohl pokrýt nárůst britské spotřeby paliv o 30 %. Jeremy Tomkinson z britského centra National Non-Food Crops říká, že příští generace biopaliv by mohla být využita nejen pro pohánění automobilů. "Vliv na společnost bude možná mnohem dalekosáhlejší než by se mohlo na první pohled zdát - jde o palivo s desetinásobně menší emisí uhlíku," říká.

Kritici současných biopaliv nicméně namítají, že použití potravin jako paliva zvyšuje jejich cenu, a vadí jim především povzbuzování zemědělců k přeměně svých polí na zdroje paliv, což zvyšuje cenu potravin. Cena je ostatně zatím také největší nevýhodou a brzdným faktorem zavádění nových druhů biopaliv - založení nových produkčních zařízení se odhaduje na desetinásobek současných biopalivových rafinérií.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
EKOLAMP s.r.o.Inisoft s.r.o.ELEKTROWIN a.s.Asekol s.r.o.EKO-KOM a.s.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist