Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Šrotovné na pračky a ledničky jako marketingový tah

13.05.2009  |  zdroj: Marketing & Media  |  158× přečteno      vytisknout článek

Šrotovné na pračky a ledničky jako marketingový tah Šrotovné na ledničky a pračky je podle mě šikovným marketingovým tahem, který využívá popularity názvu šrotovné. Prodejci velké bílé elektroniky se potýkají s propadem tržeb a šrotovné může být účinnějším způsobem v přilákání zákazníků než obyčejná sleva. Co mi ale přijde zvláštní, je způsob selekce ze strany společnosti ČEZ, jejímž majoritním vlastníkem je stát, která podporuje jen dva vybrané prodejce. V tomto kontextu mi šrotovné na velké bílé zboží vadí podobně jako šrotovné na automobily. Proč stát podporuje jen určitý obor, resp. vybrané společnosti? Já třeba nové auto nepotřebuji, ale letní pneumatiky by se mi šikly, proč tedy nemám nárok na příspěvek? Zde by mě zajímalo, zda si skutečně ČEZ vybíral podle hustoty obchodní sítě? Proč byli vyloučeni jiní srovnatelní kamenní prodejci a internetový prodej, kde se spotřebiče v kategorii A+ a A++ prodávají ve větší míře, než je průměr? Každopádně předpokládám, že efektivita této kampaně spočívá především v medializaci jmen účastníků této akce a samotný prodej, podpořený poskytovanou podporou, nebude až tak dramatický. Zároveň dochází ke zvýšeným marketingovým aktivitám ostatních hráčů na trhu - jak elektroprodejců - tak i distributorů elektřiny (E.ON). Komunikovaný boj za ekologicky úsporné spotřebiče je určitě chvályhodný a tato kampaň může z dlouhodobého hlediska určitě pomoci prodeji energeticky šetrnějších spotřebičů. V souvislosti se šrotovným jsem si vzpomněl na svůj nejvíce medializovaný výrok (který jsem navíc ve skutečnosti ani neřekl) při příležitosti nově otevřeného Electro Worldu na Zličíně: "... až to otevřou, bude to fakt maso". Realita souboje zákazníků o zlevněné zboží mi dala ex post vlastně tehdy nechtěně za pravdu a tento výrok byl ještě i po roce od této události citován v Reflexu (kde jsem byl ale pro změnu přejmenován na Roberta Slánského). V tomto případě si tudíž troufám tvrdit, že nyní to s nákupy takové "maso" nebude.

AUTOR: Robert Stránský

commercial director, MindBridge Consulting (nazor@economia.cz)


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ELEKTROWIN a.s.Asekol s.r.o.EKOLAMP s.r.o.Inisoft s.r.o.EKO-KOM a.s.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist