Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Kdy u nás prorazí obaly šetrné k životnímu prostředí

12.10.2010  |  60× přečteno      vytisknout článek

Kdy u nás prorazí obaly šetrné k životnímu prostředí

Spousta společností a značek na našem trhu zatím neumí či se nechce zabývat tématem obalů, které jsou v souladu s udržitelným rozvojem. Je to škoda. V zahraničí je to velký trend, na Designbloku jsme minulý týden prezentovali sto různých řešení obalů z ciziny formou výstavy Sustainable packaging. Mnoho obalů na našem trhu přitom v určitých směrech už "udržitelných" je, jen to dost zřetelně nekomunikují. Jak tedy vytvořit a jak rozhodnout, který obal je udržitelný (v souladu s udržitelným vývojem), který více a který méně? Největším problémem při designování takových obalů je mít k dispozici a použít správná data, čísla a informace. Např. spočítat uhlíkovou stopu je těžký úkol, chceme-li zahrnout všechny články výrobního řetězce. Kde končí dodavatelský řetězec, u dodavatelů materiálu nebo u dodavatelů surovin a má se započítat také řetězec výroby traktorů, které farmáři používají při pěstování surovin? A emise dopravních prostředků, kterými jezdí do práce zaměstnanci t ovárny? Důležité je, že obaly nemusí být 100% udržitelné. Přístupů, jak být "udržitelný", je totiž mnoho, někdy jsou velmi jednoduché, nevyžadují příliš velké změny a mohou být implementovány v poměrně krátkém čase. Od recyklovaných a recyklovatelných, rozložitelných a obnovitelných materiálů přes použití méně inkoustu nebo jen přírodních inkoustů, náhradní náplně či jiné další využití prázdného obalu po cradle-to-cradle design. Překvapivé je, že někdy dokonce platí pravidlo více znamená méně! Když určité potraviny budete prodávat v obalech, může to být v souladu s udržitelným rozvojem spíše, než když je nezabalíte vůbec a budou mít potom kratší trvanlivost, zkazí se a vyhodí. V každém případě však řešením není čekání. Hodně společností ve světě v tomto směru již pokročilo. Nejen proto, že udržitelný rozvoj bude brzy povinností, ale také proto, že si uvědomují, že se tímto směrem otevírá cesta k důvěře a loajalitě jejich spotřebitelů. Nehledě na to, že omezení může vést i k větší kreativitě. Proč o tom u nás firmy spíše mlčí? Buď v marketingu firem nikdo neví, jaké obaly se používají, nebo se jim to nezdá důležité natolik, aby to komunikovali.


AUTOR: Laďka Lichtenbergová
managing partner, Unity GDG


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ELEKTROWIN a.s.Inisoft s.r.o.EKOLAMP s.r.o.EKO-KOM a.s.Asekol s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist