Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Plzeň využila nové dotace SFŽP na likvidace autovraků v ulicích

30.05.2011  |  zdroj: ČTK  |  54× přečteno      vytisknout článek

Plzeň využila nové dotace SFŽP na likvidace autovraků v ulicích

Tři plzeňské obvody budou letos poprvé likvidovat autovraky hyzdící ulice za pomoci dotací Státního fondu životního prostředí. Jejich počet kvůli krizi roste, stále více Plzeňanů nemá na opravy a o vůz se nestarají. Každý velký obvod ročně odváží a likviduje desítky vraků. Dosud vše platily ze svých rozpočtů desetitisíce korun, řekl ČTK ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD).

    "Lidé mají problémy s penězi. Navíc jsou laxní a říkají si, že se o vraky město postará. Přispěla k tomu také aktualizace vyhlášky. Poplatek za likvidaci i přihlášení staršího auta se výrazně zvedl," dodal. Na území města Plzně jsou podle Zrzaveckého desítky autovraků a jejich počty určitě v době krize a se snižující se kupní síly porostou. "Budeme žádat o dotace také v příštích letech," dodal.

    Program na podporu systému pro nakládání s autovraky byl vyhlášený loni. "Sice jsme dostali menší sumu, necelých 40.000 Kč, ale pomohou," uvedl náměstek. Nejúspěšnější byl nejlidnatější první městský obvod, který obdrží přes 27.000 korun, což odpovídá likvidaci 13 autovraků. Další peníze dostane Doubravka a centrální městský obvod. Příspěvek je na sběr, svoz a dopravu vozidel na odstavné plochy nebo do zpracovatelských firem.. Na likvidaci jednoho vozu přispívá ministerstvo životního prostředí sumou 2100 korun, což podle Zrzaveckého postačuje.

    Vraky, které jsou nebezpečné anebo brání provozu, nechají obvody po lhůtě oznámené na výzvě odvézt na centrální parkoviště, kde musí stát předepsanou dobu. Poté je může obvod na své a nově i na státní náklady zlikvidovat. "Problémem je, že pokud mají SPZ, nemůžeme odtahovat. Pouze v případě, že je vrak tak poškozen, že způsobuje nebezpečí zranění," dodal Zravecký. Složitější je to v případě, pokud je překážkou silničního provozu. Obvody si pomáhají tím, že provádějí čištění ulic a instalují na nich zákazy zastavení. Pokud majitelé vozy neodstraní, odtahují je.

    Občas se stane, že se vlastník odtaženého vraku přihlásí a chce se soudit. To se stalo například na Doubravce. Obvod ale prokázal, že vůz, který byl odtažen, měl charakter autovraku.

    Václav Prokš


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ELEKTROWIN a.s.EKO-KOM a.s.Inisoft s.r.o.EKOLAMP s.r.o.Asekol s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist