Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Z rozkladové komise ministra životního prostředí

04.07.2006  |  zdroj: MŽP  |  129× přečteno      vytisknout článek

č. 5/2006 - K pojmu „spotřeba“ ve vyhlášce č. 355/2002 Sb.

k § 4 odst. 3, 4 a 10 zák. č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší), ve znění pozdějších předpisů
k § 2 písm. m), § 3 písm. c), § 4 a přílohám č. 1 a 2 vyhlášky č. 355/2002 Sb., kterou se stanoví emisní limity a další podmínky provozování ostatních stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší emitujících těkavé organické látky z procesů aplikujících organická rozpouštědla a ze skladování a distribuce benzinu

Spotřebou organických rozpouštědel ve smyslu vyhlášky č. 355/2002 Sb. je při činnosti uvedené v bodě 10 přílohy č. 1 a 2 vyhlášky celková hmotnost organických rozpouštědel, včetně jejich obsahu v přípravcích, které jsou zakoupeny a použity jako vstupy do procesů, snížená o obsah organických rozpouštědel, která jsou expedována na trh v podobě suroviny pro další použití.

(Rozhodnutí ministra životního prostředí ze dne 7. března 2006, č.j. 1133/M/06, 15534/ENV/06, sp. zn. P/1795)

Rozhodnutím České inspekce životního prostředí, oblastního inspektorátu B. (dále jen „inspekce“), byl podle ustanovení § 4 odst. 10 zákona č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší), ve znění pozdějších právních předpisů, zařazen stacionární zdroj znečišťování ovzduší – technologie výroby nátěrových hmot, přípravků, adhesivních materiálů a tiskařských barev, provozovaný společností R., do kategorie stávajících zvláště velkých zdrojů znečišťování ovzduší. Důvodem pro zahájení správního řízení v dané věci byla kontrola uvedeného zdroje znečišťování ovzduší provedená inspekcí, při níž inspekce dospěla k závěru, že daný zdroj znečišťování je technologií s roční spotřebou organických rozpouštědel přesahující 200 tun podle přílohy č. 2 bodu č. 10.4 vyhlášky č. 355/2002 Sb., kterou se stanoví emisní limity a další podmínky provozování ostatních stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší emitujících těkavé organické látky z procesů aplikujících organická rozpouštědla a ze skladování a distribuce benzinu (dále jen „cit. vyhláška“), neboť v roce 2003 bylo tímto zdrojem vyrobeno 602,655 tun nehalogenových těkavých organických látek podle ustanovení § 3 písm. c) cit. vyhlášky a množství zpracovaných těkavých organických látek činilo 636,575 tuny.Proti rozhodnutí inspekce podala společnost R. odvolání, v němž upozorňuje, že inspekce zařadila předmětný zdroj znečišťování ovzduší nesprávně na základě spotřeby těkavých organických látek větší než 200 tun za rok. Dle jejího názoru nejde u daného zdroje znečišťování ovzduší o spotřebu těchto látek ve smyslu cit. vyhlášky větší než 100 tun za rok, jak vyplývá ze statistiky výroby na daném zdroji. Ministerstvo zamítlo odvolání společnosti R. a potvrdilo rozhodnutí inspekce, jelikož předmětný zdroj byl zařazen v souladu s cit. vyhláškou mezi zvláště velké zdroje znečišťování ovzduší, neboť v roce 2003 vyrobil 602,655 tun nehalogenových těkavých organických látek podle ustanovení § 3 písm. c) cit. vyhlášky a zpracoval 636,575 tun těkavých organických látek. S. podal podnět k přezkoumání pravomocného rozhodnutí ministerstva. Nesouhlasí s tím, že předmětný zdroj znečišťování ovzduší byl zařazen do kategorie stávajících zvláště velkých zdrojů znečišťování ovzduší. Podnět ministr předložil včetně příslušného spisového materiálu k posouzení své rozkladové komisi podle ustanovení § 95 odst. 6 a § 152 odst. 3 správního řádu, která po projednání dané věci konstatovala, že podnět je důvodný, přičemž ve věci je třeba postupovat podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, neboť s účinností od 1. 1. 2006 byl zrušen zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád). Na základě doporučení této komise ministr napadené rozhodnutí ministerstva z moci úřední zrušil a věc vrátil ministerstvu jako odvolacímu orgánu podle ustanovení § 97 odst. 3 správního řádu.

Z odůvodnění:
Způsob zařazování stacionárních zdrojů do jednotlivých kategorií stanoví podle ustanovení § 4 odst. 12 zákona o ochraně ovzduší prováděcí právní předpis, kterým je cit. vyhláška. V dané věci se jedná o stacionární zdroj znečišťování ovzduší - výrobu nátěrových hmot, přípravků, laků, adhezivních materiálů a tiskařských barev, který je uveden v bodu č. 10 přílohy č. 2 cit. vyhlášky. V ustanovení § 2 písm. m) cit. vyhlášky se „spotřeba“ definuje jako celkový vstup organických rozpouštědel do zdroje za kalendářní rok nebo v jiném období dlouhém 12 měsíců snížený o všechny organické sloučeniny, které jsou regenerovány pro opakované využití, nebo množství těchto rozpouštědel použitých při jednorázové činnosti podle § 1 písm. c). Z této definice a s přihlédnutím k ustanovení § 4 odst. 3 a odst. 4 zákona o ochraně ovzduší vyplývá, že spotřebou organických rozpouštědel (podle ustanovení § 2 písm. c), ustanovení § 4 a přílohy č. 2 bodu 10 cit. vyhlášky) je třeba rozumět množství organických rozpouštědel použitých při výrobě podle přílohy č. 1 bodu 10 a přílohy č. 2 bodu 10 snížené nejen o všechny organické sloučeniny, které jsou regenerovány pro opakované využití ve výrobě, ale, a tím spíše, i o všechny organické sloučeniny zpracované nebo upravené pro další použití ve výrobě. Jinými slovy spotřebou organických rozpouštědel ve smyslu cit. vyhlášky je při činnosti uvedené v bodě 10 přílohy č. 1 a 2 cit. vyhlášky celková hmotnost organických rozpouštědel, včetně jejich obsahu v přípravcích, které jsou zakoupeny a použity jako vstupy do procesů, snížená o obsah organických rozpouštědel, která jsou expedována na trh v podobě suroviny pro další použití.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist