Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Voda z kohoutku je v kurzu

25.02.2008  |  zdroj: HN  |  146× přečteno      vytisknout článek

Voda z kohoutku je v kurzu

Společnost Veolia Voda vstoupila po Novém roce do outdooru, kde pokračuje v podpoře konzumace "kohoutkové vody". Chytá se tak světových trendů.

Tlak na pití vody z kohoutku a odvracení se od balených vod se stupňuje po celém světě, zvláště po loňských aférách Coca-Coly a PepsiCo, kdy výrobci pod značkou "pramenité" vody Dasani a Aquafina prodávali vodu z vodovodu. Současná outdoorová komunikace společnosti Veolia Voda na tento trend včas navázala, navíc se hezky sešla s iniciativou londýnského starosty Kena Livingstona, který minulý týden doporučil Londýňanům, aby v restauracích pili vodu z kohoutku, nikoliv balenou.

Vizuály komunikující kvalitu vody z kohoutku se objevují v centrech měst a v oblastech s vysokou koncentrací obyvatel, jako jsou sídliště. Kampaň tak znatelně rozšiřuje zásah, přičemž navazuje na loňské aktivity, které s podporou pití vody z kohoutku začaly poprvé. "V létě jsme spustili tiskovou a internetovou reklamu se skleněnou lahví. Byla to recese, každý ví, že voda z vodovodu žádný obal nemá ani nepotřebuje. Výsledek této kampaně byl nad očekávání úspěšný," říká Marcela Dvořáková, zástupkyně ředitelky komunikace a marketingu Veolia Voda. Kromě ATL komunikace vyrazila společnost v loňském roce i do ulic. Při informační aktivitě "vodní bar" probíhaly ochutnávky kohoutkové vody, rozdávaly se letáčky a soutěžilo se s dětmi.

Zřejmě se tak i nadále posílí trend, kdy stále více lidí pije vodu z kohoutku. "Podle posledního průzkumu agentury Ipsos Tambor odpovědělo přes 70 % respondentů, že používá vodu z kohoutku na pití. Lidé si tím uvědomují, že jejím pitím přispívají ke zlepšování životního prostředí, je to 'trendy a zároveň normální'," dodává Dvořáková. Podle podzimního on-line průzkumu TNS-Aisa vy-pije Čech průměrně 15 litrů vody z vodovodu za rok, přičemž v porovnání s rokem 2006 se výrazně zvýšila spotřeba vody z vodovodu na úkor minerálních a pra-menitých vod (viz M&M 42/2007).

Již v předešlé outdoorové kampani komunikovala Veolia Voda aspekt nízké ceny, 0,05 korun za litr. Udeřila tím na citlivou stru-nu peněženek spotřebitelů, kteří se musejí vyrovnávat s neustálým zdražováním. Je potom otázka, zda za trendem obliby kohoutkové vo-dy nestojí spíše finanční otázka, než "ekologický" trend a komunikace vodáren. Ovšem ve výsledku je to nakonec jedno.

AUTOR: Veronika Bartošová


Související články


Poslední diskuse k článku - 6 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek
nevim, jakou mam vodu
kamarad mi poradil www.zadnyvodnikamen.cz a tam posle psč zjistis jakou mas vodu, ja jsem si to zjistil i s vodarnou a vyslo nam, ze mame vodu mekkou!!
vloženo: 27.05.2008 13:33     vložil:  Karel Macháček Reagovat 
Re: Nevím, jakou mám vodu...
Kvalitu vody deklaruje společnost, která ji dodává. Tzn. většinou vodovody a kanalizace, které fungují ve vašem městě. Na netu mají stránky, kde bývá více info. Popř. mají zákaznické linky.
vloženo: 26.05.2008 14:10     vložil:  Zuzka Reagovat 
Re: Re: 15 litrů za rok?
1500 litrů za rok by znamenalo, že každý den by prům. Čech vypil 4,1 l vody denně (jen z kohoutku). Takový pitný režim má asi málokdo, navíc jen z kohoutku???
vloženo: 23.05.2008 11:40     vložil: O Reagovat 
Nevím, jakou mám vodu...
Nevím, jakou mám vodu..nevíte, kde to zjistím? Díky Kary
vloženo: 21.05.2008 14:18     vložil:  Kary Reagovat 
Re: 15 litrů za rok?
Samozřejmě tam asi mělo být 1500 litrů vody na rok :-)
vloženo: 26.02.2008 09:00     vložil:  M Reagovat 
zobrazit všechny příspěvky

EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist