V Asii byli objeveni mloci staří 165 milionů let

07.04.2003  |  125× přečteno      vytisknout článek

V Asii byli objeveni mloci staří 165 milionů let Vědecký tým z chicagské a pekingské univerzity odhalili v Číně a sousedním Mongolsku doslova tisíce fosílií pradávných mloků. Protože byly uloženy v sopečném popelu, byly skvěle konzervované a zachovaly se ve výborném stavu. V popelu se uchovala celá těla, včetně obsahu žaludku a jiných detailů, které mohou umožnit blíže poznat rané fáze evoluce této skupiny zvířat. K tomu také přispěl obrovský počet nálezů, což je v tomto oboru něco vskutku nevídaného. Vědci, kteří své první výsledky publikovali tento měsíc v časopise Nature, popsali detailně obojživelníka, kterého nazvali Chunerpeton tianyiensis. Tento pradávný mlok je velmi podobný současným severoamerickým druhům, stejně tak jako těm asijským. Zdá se tedy, že tento druh, žil v Laurasii, jednom ze dvou kontinentů, které se vytvořili z původního prakontinetnu Pangea a ze které se posléze vyvinula Severní Amerika, Asie a Evropa. Zdroj: Abicko.cz