Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Chrání ptačí lokality, co však lidé?

11.07.2005  |  zdroj: Haló noviny  |  125× přečteno      vytisknout článek

Chrání ptačí lokality, co však lidé? Stanovisko ministerstva životního prostředí podpořilo vést trasu budoucí dálnice z Brna do Vídně podél současné rychlostní komunikace I/52 z Pohořelic do Mikulova. I podle něj se údajně jedná o optimální variantu, která má nejmenší negativní vliv na evropsky významné lokality a ptačí oblasti soustavy Natura 2000... Ministerské stanovisko vítá Jihomoravský kraj, který hodlá navrhovanou trasu, pokud nebudou zásadní problémy, dnes nepředvídatelné potíže, také zahrnout do právě připravovaného krajského územního plánu. Ten by mohl být předložen ke schválení krajskému zastupitelstvu možná již během prosince. Schválenou trasu si pochvaluje kromě Mikulova, který počítá, že s dálnicí začne do města přicházet i více sponzorů, rovněž starosta obce Březí Jozef Pavlík, protože tak padla varianta, podle níž by dálnice vedla v bezprostřední blízkosti právě jeho obce. Bohužel, toto "štěstí" nemají další tři obce Dolní Dunajovice, Perná a Bavory, které vliv plánované komunikace podle mínění jejich obyvatel neopomenutelně pocítí zhoršením ovzduší, svým způsobem i odříznutím od možných návštěvníků a podobně, kteří asi nebudou po ujetí pár kilometrů z Brna sjíždět z dálnice, aby se zajeli do zmíněných obcí podívat, nakoupit, občerstvit... Podle mínění občanů uvedených obcí by bylo, argumentuje starosta Dolních Dunajovic František Bařina, logické, aby zelenou dostala varianta předpokládající pokračování dálnice na Břeclav. Je to přirozený dopravní uzel a také se tam počítá s výstavbou obchvatu s napojením na Reinthal. Pravdou je, že stanovisko ministerstva je teprve jedním z kroků v záležitosti výstavby komunikace, protože stavební povolení musí vydat krajský stavební úřad. Je bezesporu bez diskuze, že výstavba komunikace odpovídající dnešním potřebám je zde nezbytná. Také fakt, že se jedná jako u každé tak velké stavby o nemalý zásah do přírody i života obcí a jejich obyvatel okolo. Obojí si vyžaduje velmi citlivý přístup a hledání takového kompromisu, kde by nebyla dotčena příroda ani o chlup více, než je nezbytně nutné, a zároveň, aby ani lidé neměli pocit, že se jim děje zbytečná křivda a oni jsou v tom zvažování až druhořadí... Výstavba české části dálnice by měla být započata v r. 2007 a její délka bude 22,5 km. K spojení s rakouskou dálnicí z Vídně do Drasenhofenu by mělo dojít v r. 201 1 na hraničním přechodu Mikulov-Drasenhofen.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist