Vědci objevili na Borneu nového masožravého savce

08.12.2005  |  zdroj: HN  |  125× přečteno      vytisknout článek

Vědci objevili na Borneu nového masožravého savce Ochránci přírody, kteří působí na ostrově Borneo, objevili v tamním tropickém pralese pravděpodobně nový druh savce. S odvoláním na zprávu světového fondu na ochranu přírody (WWF) zveřejněnou v Ženevě o tom včera informovaly světové agentury.
"Je to možná poprvé po více než sto letech, co byl na tomto ostrově objeven nový savec," píše se ve zveřejněné zprávě WWF.
Příčinou nadšení vědců jsou pouhé dva zrnité snímky, které v hloubi pralesa indonéského národního parku Kajan Mentarang pořídil fotoaparát s automatickou spouští citlivou na pohyb, napsal server stanice BBC. Je na nich vidět zvíře podobající se tvarem těla kočce domácí, ovšem o něco větší, s rudo-hnědou sametovou srstí a dlouhým silným ocasem.
Biologové ukázali snímky místním lidem, kteří okolní zvířenu důvěrně znají. Nikdo z nich ale takového živočicha ještě neviděl.
Podle vědců by mohlo jít o nový druh kuny nebo cibetky, nedá se ale vyloučit ani to, že jde o zcela novou čeleď.
Vědci by nyní rádi lapili živý exemplář. Indonéská vláda ale podle nich uvažuje o tom, že by v oblasti vytvořila plantáž na výrobu palmového oleje, což by mohlo deštný prales poškodit. Mluvčí WWF uvedl, že nový objev dokazuje, jak důležité je tamní jedinečný ekosystém zachovat neporušený.