Přeshraniční programy s univerzitami v Linci a Pasově nabývají konkrétní podoby

22.11.2006  |  131× přečteno      vytisknout článek

Přeshraniční programy s univerzitami v Linci a Pasově nabývají konkrétní podoby

Na červencové pracovní setkání rektorů Prof. Rudolfa Ardelta z Univerzity Jana Keplera v Linci, Prof. Dr. Waltera Schweitzera z Univerzity Pasov a rektora Jihočeské univerzity prof. PhDr. Václava Bůžka, CSc., v Linci, navazovalo 16. listopadu 2006 další jednání těchto rektorů a dalších pozvaných hostů. Tentokrát se, opět v Linci, hovořilo již o konkrétní spolupráci při tvorbě přeshraničních studijních programů.

„Keplerova univerzita vysoce ocenila připravenost Jihočeské univerzity a její biologické fakulty k uskutečňování společného programu Biologická chemie. S potěšením konstatuji, že studenti a pedagogové, kteří Jihočeskou univerzitu dva dny předtím navštívili, přivezli zpět do Lince ty nejlepší reference o stavu našich laboratoří a odborných pracovišť, o vysoké úrovni  biologické fakulty a univerzity jako celku,“ informoval rektor Jihočeské univerzity prof. Václav Bůžek.

V delegaci Jihočeské univerzity byla rovněž děkanka Zemědělské fakulty JU prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., a proděkanka pro pedagogickou činnost Dr. Ing. Dagmar Parmová Škodová. Jednaly o postupné přípravě společného přeshraničního programu s Lincem a s Pasovem, který se bude týkat managementu cestovního ruchu. Hovořilo se také o možnostech připravit společný program zaměřený na regionální rozvoj.

Veškeré dosud podniknuté kroky ukazují, že kromě přírodních věd budou další perspektivní oblastí pedagogické spolupráce v rámci přeshraničních studijních programů obory ekonomické, které budou od začátku roku 2007 soustředěny na nově vzniklé Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity.

„Ze setkání pro mne vyplynula také velmi potěšující skutečnost: navzdory tomu, že se s Pasovem a Lincem v 90. letech několikrát začínalo a spolupráce nebyla dovedena do konkrétního konce, zde se ukazuje – u biologické chemie i u ekonomických oborů, že bylo dosaženo prvních výsledků konkrétní pedagogické a vědecké spolupráce, a toho si oba rektoři partnerských univerzit, jak z Lince, tak z Pasova, nesmírně cení,“ doplnil rektor Jihočeské univerzity prof. Václav Bůžek.

Další pracovní setkání rektorů partnerských univerzit by se mělo uskutečnit začátkem příštího roku v Pasově, kde se bude jednat o dalším společném přeshraničním programu, zaměřeném tentokrát na středoevropská studia.

Hana Bumbová,  20. 11. 2006