Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Soud řeší vykácení téměř pěti set stromů

29.02.2008  |  126× přečteno      vytisknout článek

Soud řeší vykácení téměř pěti set stromů

Krajský soud v Brně se zabývá žalobou Dětí Země proti rozhodnutí vykácet na místě právě budované první části odstavného nádraží pro opravy a čištění vlaků a vagónů 476 stromů na ploše více než šesti hektarů.

Brněnský magistrát totiž odvolání Dětí Země zamítl, aniž podle nich byla jednoznačně stanovena náležitá náhradní výsadba. Výstavbu nádraží za 2,87 mld. Kč od října 2007 do května 2009 provádí sdružení Brněnský drak, jehož členy jsou OHL ŽS, a. s. a SKANSKA, a. s.

„Celé řízení i rozhodnutí se nám zdá podivné, neboť v Brně se vždy bojuje proti kácení každého stromu a tady jich je téměř pět set a je ticho. Také se třeba požaduje aspoň adekvátní výsadba jako kompenzace za ekologickou újmu a tady se má údajně budovat nějaké biocentrum na soutoku Svratky a Svitavy a biokoridor podél Svratky, i když ty projekty a tu náhradní výsadbu vůbec nikdo neviděl,“ upozorňuje Miroslav Patrik z Dětí Země.

Soud žalovanému rozhodnutí sice nyní přiznal odkladný účinek, tzn. do doby vydání rozsudku není pravomocné a nemělo by se tedy stromům nic stát, nicméně ty už byly vykácené a sdružení Brněnský drak na vybrané ploše MČ Brno-jih (viz odkazy na mapy níže a 5 fotek v příloze) mohutně buduje základy stavby.

„I když jsou už stromy zlikvidované, tak z právního hlediska bude pro nás důležité, pokud dodatečně prosadíme náhradní výsadbu kolem patnácti set stromů,“ doplňuje dále Patrik, který má také vážné pochybnosti o tom, zda stromy byly opravdu káceny až po nabytí pravomocnosti žalovaného rozhodnutí loni v listopadu.

Jde zřejmě o jedinou žalobu proti první části odstavného nádraží v Brně. Naopak kvůli odsunu osobního nádraží o 800 metrů na jih byly už loni v srpnu podány čtyři žaloby proti vydání územního rozhodnutí. Odkladný účinek jim ale Krajský soud v Brně nepřiznal.

Podle plánu magistrátu z dubna 2006 se první část odstavného nádraží měla stavět již v prosinci 2006. Začalo se však až v říjnu 2007, neboť se projektově nezvládlo vše připravit a vydat potřebná rozhodnutí.

Vybraná místa, kde se má 1. část odstavného nádraží v Brně nacházet:

1) Zelená plocha uprostřed = http://www.mapy.cz/#x=138156544@y=132726784@z=14@mm=FP

2) Křižovatka tratě se Sokolskou ul. = http://www.mapy.cz/#x=138148864@y=132701136@z=16@mm=FP

Důležité internetové stránky:

1) koalice Nádraží v centru = www.nadrazivcentru.cz

2) Europoint Brno = www.europointbrno.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist