Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Marketing ochrany přírody Česko zatím využít nedokáže

21.09.2010  |  zdroj: Marketing & Media  |  26× přečteno      vytisknout článek

Marketing ochrany přírody Česko zatím využít nedokáže

Současná mediální vřava kolem Národního parku Šumava má své marketingové souvislosti, které se ve výsledku týkají všech čtyř národních parků České republiky. Domnívám se, že je to právě marketing, ve kterém česká ochrana přírody zaspala. Zcestovalý čtenář mi dá jistě za pravdu, že ve srovnání se světem je české pojetí národních parků stále ještě velmi pionýrské. Není to v kvalitě nebo odbornosti ochrany přírody samotné - v našich parcích je však stále pomálu možností poznávat přírodu v interaktivních návštěvnických centrech, zažít túru v divočině či si legálně užít jiných dobrodružství. Ochrana přírody je uchopená z gruntu, zatímco marketing se svými nástroji je využíván jen okrajově. Národní parky České republiky před sebou tedy mají velký potenciál vystavět nabídku pro své hosty v moderním, evropském či světovém duchu. Jak ukazují příklady ze světa, obě části, jak ochrana, tak marketing, se dají velmi úspěšně spojit. V národních parcích v Německu, USA či na Novém Zélandu se podařilo vybudovat nejen komfort pro návštěvníky, ale také řadu pracovních příležitostí pro místní obyvatele a značné příjmy pro státní kasu. Za všechny jeden příklad. Národní parky na Novém Zélandu vydávají místním firmám koncese na provozování návštěvnického servisu. Ty pak vracejí cca 6 % ze svého zisku zpět do kasy ministerstva (DOC), které tyto peníze investuje opět do národních parků. Každý v tomto soukolí musí dělat kompromisy (ochrana přírody je na prvním místě), ale rovnováha funguje. Spokojeni jsou ochránci přírody, místní, kteří mají práci, a turisté, kteří si odvážejí zážitky. Světový trend říká, že většina návštěvníků dává přednost krátké procházce před celodenním výletem do divočiny. Takže se není potřeba bát, že všichni budou chtít hromadně vstupovat do nejcennějších území. Atraktivnější parky přitáhnou více návštěvníků, kteří jsou nejlepším médiem na přenos informací o jedinečnosti a cennosti území.


AUTOR: David Albrecht, PR konzultant, specializace národní parky a ochrana přírody


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist