Vědci objevili hybridního žraloka

04.01.2012  |  zdroj: HN  |  45× přečteno      vytisknout článek

Vědci objevili hybridního žraloka

Australští vědci informovali o novém žralokovi, který je hybridem dvou dosud známých druhů žijících v odlišném prostředí. Podle nich je to důsledek přizpůsobování se klimatickým změnám a vědci z univerzity v Queenslandu to označují za evoluční vývoj odehrávající se v přímém přenosu.

Studovali 57 jedinců nového druhu, který vznikl spářením australského žraloka černoploutvého žijícího u australských břehů a žraloka černoploutvého z jiných oblastí světových oceánů.

"Překvapuje nás, že tohoto hybridního žraloka dosud nikdo neviděl. Jde o evoluci v přímém přenosu," řekl Jess Morgan z univerzity v Queenslandu. Pozorovaní jedinci jsou prý silní a dokážou se množit.

Při genetických testech vyšlo najevo, že určití žraloci patří danému druhu a přitom mají vlastnosti druhu jiného.

Australský žralok černoploutvý je menší než černoploutví žraloci žijící v jiných vodách. Nedokáže přežít jinde než v tropech. Přitom hybridní jedinci byli nalezeni až ve vzdálenosti 2000 kilometrů jižně od původního teritoria, v mnohem chladnějších vodách. Morgan řekl, že se tím pro australského žraloka rozšířilo životní prostředí. Další vědec Colin Simpfendorfer, který na výzkumu spolupracoval, sdělil, že bude-li hybridní druh silnější než druhy původní, mohl by je postupně nahradit.