Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Letáky ani DM lesům neuškodí

05.03.2011  |  zdroj: Marketing & Media  |  75× přečteno      vytisknout článek

Petr Zháňal z TNT Post se snaží vyvrátit negativní pohled veřejnosti na directmarketingové a letákové kampaně.

Za posledních deset let se významně změnilo zacílení directmarketingových kampaní, forma a obsah. Stejně tak se mění přístup zadavatelů těchto kampaní s ohledem na očekávání a chování cílové skupiny.

Co se nezměnilo, je pohled veřejnosti na directmarketingové a letákové kampaně. Pro mnoho lidí je tento způsob sdělení výrazným pomocníkem při nákupech v supermarketech nebo při výběru dovolené. Pro některé je zase zbytečným zatěžováním jejich poštovních schránek a navíc žijí v představě, jak moc ničíme životní prostředí (zadavatelé a distributoři).

Mezi veřejností převládá názor, že elektronická média významně šetří životní prostředí oproti médiím tiskovým. Produkcí tiskových médií se také údajně zvyšují emise oxidu uhličitého a devastují lesy. Pokusím se vysvětlit, proč se jedná o nesmysl.

Většina stromů, které se kácí, se využívají na dřevo. Z velké části se z takového dřeva vyrábí nábytek, používá se pro další průmyslové zpracování apod. Do továren na výrobu papíru se posílají zejména stromy a větve z prořezů. Tedy takové dřevo, které by v lesích stejně nemohlo zůstat.

Výpočet dopadu direct mailu na životní prostředí, který uvádí společnost Svensk Direktreklam a jehož zdroji jsou The Swedish Forest Industries Federation, PappersKretsen a Swerea IVF, říká, že z nadměrného dřeva se z velké části vyrábí papír, jehož 89 % z celkového množství na světě je recyklováno. Papír může být navíc recyklován až 7x předtím, než se využije jako biopalivo.

Výzkum také přináší srovnání o "škodlivosti životnímu prostředí": direct mail běžného formátu A4 vyprodukuje 1,5 gramů oxidu uhličitého. Ta samá zpráva zaslaná jako e-mail vyprodukuje 13,5krát více oxidu uhličitého! Každý Evropan přitom obdrží okolo 14,3 kg neadresného direct mailu ročně, včetně denního tisku. Emise oxidu uhličitého z těchto tisků se rovnají 37 km ujetým autem anebo výrobě 6 litrů čerstvého mléka.

Z uvedeného výzkumu dále vyplývá, že hodina strávená na internetu má daleko větší dopad na životní prostředí v porovnání s roční distribucí direct mailů do jedné domácnosti.

Nechci nabádat ke zbytečnému plýtvání papírem! Naopak. TNT Post dlouhodobě podporuje recyklaci odpadů a průběžně uvědomuje veřejnost o tom, že třídit odpad (s důrazem na třídění papíru) se vůči našemu životnímu prostředí rozhodně vyplatí. A nejen to! Koncern TNT prostřednictvím svých partnerů a organizací, ve kterých působí, celosvětově přispívá na záchranu lesů a jejich přirozenou obnovu. Přemýšlejme tedy nad tím, kam s direct mailem, když už jsme jeho služeb plně využili!


Ač je TNT Post ditribuční společností, přispívá na záchranu lesů a jejich obnovu, říká ředitel Petr Zháňal.

AUTOR: Petr Zháňal

Petr Zháňal je generálním ředitelem TNT Post CEE.


Související články


Poslední diskuse k článku - 1 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek
Krasny ucelovy clanek...
Mel bych par vyhrad - letaky nejsou jen papir, ale hlavne jsou poradne barevne, a ta barva taky neni zrovna moc zdravi a prirode prospesna...
A nesouhlasim s tim, ze se papir vyrabi ze dreva z vetvi z prorezu - nekde mozna ale co jeszim kolem paskova, tak same kmeny...
A pocital autor take naklady na distribuci, resp fyzicke prevazeni letaku?
vloženo: 05.03.2011 05:49     vložil: Jan Kondziolka Reagovat 
zobrazit všechny příspěvky

EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Inisoft s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist