Brno připravuje park uprostřed města a odkrytí historického železničního viaduktu
Nový park, místo pro volnočasové aktivity, oddechový prostor v centru města,
obnovu břehů Svratky a odkrytí zasypaného památkově chráněného tzv. dlouhého
viaduktu. To vše si slibuje město Brno od investičního záměru s názvem "Park
podél starého železničního tělesa a revitalizace břehů Svratky v úseku ulic
Heršpická-Kšírova", který rada města schválila ve středu 27. srpna 2014.
Investiční záměr počítá rovněž s vybudováním části protipovodňových opatření.
"Na místě dnešních kolejí na okraji historického jádra, které již nebudou v
případě přesunu železniční tratě do nové polohy potřeba, vznikne rozsáhlý park
propojený s revitalizovanými břehy Svratky. Cílem je, aby se Svratka stala živou
součástí širšího centra Brna a díky zeleni se rozšířily možnosti aktivního
odpočinku Brňanů i návštěvníků," řekl 1. náměstek primátora města Brna Robert
Kotzian. Park podél železničního tělesa a odkrytí viaduktu Předmětem
investičního záměru je vybudování parku v prostoru dnešního kolejiště mezi
hlavním nádražím a řekou Svratkou, v území vymezeném ze severu ulicí Hybešovou,
z jihu ulicí Opuštěnou, z východu ulicí Uhelnou a ze západu hranicí stávající i
navržené výstavby při východní straně ulice Nové sady, vybudování parkové cestní
sítě, cyklotras, parkového mobiliáře a veřejného osvětlení
[https://www.kamsnim.cz/categories/svetla]. Park bude vybudován na ploše téměř
5,5 ha, v pásu dlouhém téměř 600 m v převažující šířce cca 70 m, s nejširším
místem podél ulice Opuštěné v šířce téměř 200 m. Součástí investice bude odkrytí
památkově chráněného viaduktu dnes "ukrytého" v náspu kolejiště a jeho následná
sanace a rekonstrukce. Park podél Svratky a protipovodňová opatření Předmětem
investičního záměru je dále revitalizace, tj. ochranná (protipovodňová) a
parková úprava obou břehů řeky Svratky v úseku mezi ulicemi Heršpická a Kšírova,
včetně vybudování cestní sítě, cyklotras, parkového mobiliáře a veřejného
osvětlení [https://www.kamsnim.cz/categories/svetla]. Nedílnou součástí
revitalizace břehů Svratky bude realizace části protipovodňových opatření (dále
jen PPO) na pravém břehu řeky. Revitalizace a úpravy obou břehů Svratky včetně
vybudování části PPO budou realizovány na ploše cca 11 ha, v pásu dlouhém cca
1450 m proměnlivé šířky (levý břeh cca 10 až 100 m, pravý břeh cca 20 až 80 m).
Obě části parku budou propojeny přemostěním řeky Svratky, navržené cestní sítě
budou napojeny na stávající pěší a cyklistické trasy. Celkové náklady jsou
odhadovány na 861 mil. Kč. Vzhledem k velkému objemu investice a nutné časové
koordinaci s jinými veřejnými investicemi je záměr rozdělen do dvou částí, které
lze připravovat i realizovat odděleně. Park podél řeky Svratky lze vzhledem k
rozdílným podmínkám a připravenosti území pravého a levého břehu Svratky dále
členit a realizovat po etapách. Mgr. Pavel Žára, tiskový mluvčí Magistrát města
Brna Tisková zpráva Magistrátu města Brna ze dne 28. 8. 2014 ZDROJ: brno.cz
[http://brno.cz]
Nový park, místo pro volnočasové aktivity, oddechový prostor v centru města, obnovu břehů Svratky a odkrytí zasypaného památkově chráněného tzv. dlouhého viaduktu. To vše si slibuje město Brno od investičního záměru s názvem "Park podél starého železničního tělesa a revitalizace břehů Svratky v úseku ulic Heršpická-Kšírova", který rada města schválila ve středu 27. srpna 2014. Investiční záměr počítá rovněž s vybudováním části protipovodňových opatření.
"Na místě dnešních kolejí na okraji historického jádra, které již nebudou v případě přesunu železniční tratě do nové polohy potřeba, vznikne rozsáhlý park propojený s revitalizovanými břehy Svratky. Cílem je, aby se Svratka stala živou součástí širšího centra Brna a díky zeleni se rozšířily možnosti aktivního odpočinku Brňanů i návštěvníků," řekl 1. náměstek primátora města Brna Robert Kotzian.
Park podél železničního tělesa a odkrytí viaduktu
Předmětem investičního záměru je vybudování parku v prostoru dnešního kolejiště mezi hlavním nádražím a řekou Svratkou, v území vymezeném ze severu ulicí Hybešovou, z jihu ulicí Opuštěnou, z východu ulicí Uhelnou a ze západu hranicí stávající i navržené výstavby při východní straně ulice Nové sady, vybudování parkové cestní sítě, cyklotras, parkového mobiliáře a veřejného osvětlení. Park bude vybudován na ploše téměř 5,5 ha, v pásu dlouhém téměř 600 m v převažující šířce cca 70 m, s nejširším místem podél ulice Opuštěné v šířce téměř 200 m. Součástí investice bude odkrytí památkově chráněného viaduktu dnes "ukrytého" v náspu kolejiště a jeho následná sanace a rekonstrukce.
Park podél Svratky a protipovodňová opatření
Předmětem investičního záměru je dále revitalizace, tj. ochranná (protipovodňová) a parková úprava obou břehů řeky Svratky v úseku mezi ulicemi Heršpická a Kšírova, včetně vybudování cestní sítě, cyklotras, parkového mobiliáře a veřejného osvětlení. Nedílnou součástí revitalizace břehů Svratky bude realizace části protipovodňových opatření (dále jen PPO) na pravém břehu řeky. Revitalizace a úpravy obou břehů Svratky včetně vybudování části PPO budou realizovány na ploše cca 11 ha, v pásu dlouhém cca 1450 m proměnlivé šířky (levý břeh cca 10 až 100 m, pravý břeh cca 20 až 80 m).
Obě části parku budou propojeny přemostěním řeky Svratky, navržené cestní sítě budou napojeny na stávající pěší a cyklistické trasy.
Celkové náklady jsou odhadovány na 861 mil. Kč. Vzhledem k velkému objemu investice a nutné časové koordinaci s jinými veřejnými investicemi je záměr rozdělen do dvou částí, které lze připravovat i realizovat odděleně. Park podél řeky Svratky lze vzhledem k rozdílným podmínkám a připravenosti území pravého a levého břehu Svratky dále členit a realizovat po etapách.
Mgr. Pavel Žára, tiskový mluvčí
Magistrát města Brna
Tisková zpráva Magistrátu města Brna ze dne 28. 8. 2014
ZDROJ: brno.cz
Sdílet článek na sociálních sítích