Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekologové nesouhlasí s výstavbou vodních děl na Labi

13.01.2002  |  136× přečteno      vytisknout článek

ÚSTÍ NAD LABEM (ČIA) - Za ekonomicky pochybnou a především za ekologicky nezdůvodnitelnou považuje ekologické sdružení Arnika plánovanou výstavbu dvou vodních děl u Malého Března na Ústecku a Prostředního Žlebu v okrese Děčín. Žádost o přehodnocení záměru výstavby obou vodních děl předají ekologičtí aktivisté ministru dopravy Jaromíru Schlingovi 16. ledna v Ústí nad Labem u příležitosti výjezdního zasedání české vlády v severních Čechách. Výstavba dvou vodních děl má stát necelých sedm miliard korun. ČIA o tom dnes informoval předseda sdružení Arnika Vlastimil Karlík.

Statutární zástupce hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Foldyna (ČSSD) potvrdil, že dostavba vodních děl na dolním Labi bude vedle dostavby dálnice D 8 a rychlostních komunikací v severozápadních Čechách jedním z hlavním bodů programu jednání krajské samosprávy s vládou. S vyšším splavněním Labe počítá i návrh takzvaného Eurokoridoru sever-jih směrem z Horního Rakouska přes tři české kraje do Saska. Ekologičtí aktivisté se sdružení Arnika zdůrazňují, že v poslední verzi dokumentace EIA z prosince 200 odborníci jednoznačně konstatují nepřijatelnost projektu výstavby vodních děl z hlediska ochrany přírody a výskytu vzácných ekosystémů v oblasti dolního Labe včetně bobra evropského. Podle Karlíka se zhoršení kvality labské vody a negativního vlivu vodních děl na lužní lesy a rybí populaci v Labi obává i saský ministr životního prostředí Steffen Flath. V sousedním Německu navíc údajně v posledních letech podíl říční labské dopravy neustále klesá, a proto je sedmimiliardová investice do výstavby vodních děl podle Karlíka ekonomicky neefektivní. Zákazníci prý dávají přednost časově rychlejší dopravě kamiony a po železnici, mění se struktura přepravovaných komodit. Faktor času je nyní v dopravě důležitější než cena. \"Pokud chceme zvýšil splavnost na Labi, měli by se rejdařské společnosti orientovat spíše na nákup modernějších nákladních lodí s ponorem do 90 centimetrů. Bylo by to efektivnější a k přírodě šetrnější než za miliardy stavět vodní díla kvůli dosažení téměř dvoumetrového ponoru pro současná plavidla,\" dodal Karlík.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist