Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Kužvart prosadil sezónní zákaz motorových plavidel na vodách

28.05.2002  |  134× přečteno      vytisknout článek

Spor o provoz motorových člunů a skútrů na vodních nádržích a tocích se po vleklých neshodách ministerstva životního prostředí a ministerstva dopravy dostal až na program středečního výjezdního zasedání vlády v Českých Budějovicích. Znesváření ministři Miloš Kužvart a Jaromír Schling předvedli bouřlivou debatu, z které vítězně vyšel Kužvart.

ČESKÉ BUDĚJOVICE 22. května -- Kužvartovi se totiž podařilo po předchozích neúspěších prosadit sezónní zákaz provozu motorových plavidel na vodních nádržích a tocích. Soukromé motorové čluny a motorové skútry nebudou smět přes léto jezdit například na vodních nádržích Orlík a Slapy. Vláda schválila vyhlášku o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na nichž je plavba plavidel se spalovacími motory zakázána. Předpis zakazuje používat motorové čluny a skútry na stanovených vodních tocích a nádržích každoročně od 15. června do 15. září. Nespokojený Schling Zatímco Miloš Kužvart mohl být spokojen, ministr dopravy Schling neskrýval svůj nesouhlas a vládní rozhodnutí pro ČTK komentoval slovy: \"Je to špatné řešení a myslím si, že nebude mít dlouhý život.\" Ministerstvo dopravy navrhovalo omezení provozu plavidel se spalovacími motory vždy od 12:00 do 14:00 hodin, celou neděli, mimo vytyčené trasy. Rychlost měla být omezena jen na 25 km/hod, přičemž vyšší rychlost by byla možná po schválení žádosti ministerstvem dopravy. Podpora pro Kužvarta Výsledek hlasování o zmíněné vyhlášce svědčí o tom, že se Kužvartovi podařilo přesvědčit a na svou stranu získat více ministrů než Schling. Na jeho podporu již dříve vystoupil například místopředseda vlády Vladimír Špidla, podle jehož názoru motorové čluny na Orlík a Slapy nepatří. \"Ohrožují na životech plavce, způsobují nadměrný hluk,\" zdůraznil Špidla před časem v rozhovoru pro Právo. Ale i on dodal své ale. \"Ministr dopravy Jaromír Schling má pravdu v tom, že Slapy i Orlík patří podle zákona mezi vodní cesty, a to provoz motorových člunů umožňuje. Bylo by dobré udělat novelu zákona, aby byly tyto přehrady z vodních cest vyjmuty,\" dodal Špidla. Pro novelu vodního zákona ve stejném duchu se vyslovil i Pavel Rychetský. Připravit a prosadit novelu by ale trvalo zřejmě příliš dlouho, vyhláška však má platit už v této letní sezóně. Zdroj: www.flashnews.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist