Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Vodní cesta nesmí být jen zapomenutou popelkou

18.09.2003  |  123× přečteno      vytisknout článek

Vodní cesta nesmí být jen zapomenutou popelkou PRAHA - Vodní cesty jsou podle stínového ministra dopravy a spojů ODS Petra Bendla opomíjené. Středočeský hejtman tvrdí, že dobré plavební podmínky nejen zlevní přepravu zboží, ale přilákají i turisty. Co je dělat pro lepší využití Labsko-vltavské cesty? Rozhodující je zajistit přijatelnou splavnost. Především je nutné vybudovat na \"regulovaném\" úseku Labe dva stupně v Prostředním Žlebu a v Malém Březně, a tím zajistit minimální ponor plavidel na úrovni 1,4 metru po 320 dní v roce. Dále pak postavit plavební stupeň u Přelouče a propojit tak dvě oddělené části vodní cesty, která by se tím prodloužila až do Pardubic. K převedení přepravy zboží ze silnic na ekologičtější druh dopravy je nezbytné vytvořit koncový přístav v Pardubicích s bazénem a napojením na železnici, vybudovat přístav poblíž průmyslové zóny Ovčáry v Kolíně a rozšířit přístav v Praze-Radotíně na centrální přístav pro jižní a západní Čechy. Pochopitelně s napojením na železnici. Vidíte i přínosy pro turistický cestovní ruch? Měli bychom se snažit dát turistům možnost přijet do Prahy a jiných zajímavých míst nejen letadlem, autem, autobusem či železnicí, ale také po vodě. A to jak z Hamburku po Labi, tak i z jiného německého nebo evropského města díky síti vodních kanálů. Ať již s dopravní společností parníkem, nebo na jachtě či menším člunu. Naše nedostatečné vybavení a služby tomu zatím brání. V Evropě jsou na tento způsob cestování zvyklí. Co to bude vyžadovat? Na Vltavské vodní cestě je žádoucí výstavba lodních zdvihadel na Slapech a Orlíku a plavebních komor u jezů Hluboká a České Vrbno. Důležité je též propojení Labe, Odry a Dunaje, které by mělo být zahájeno vybudováním terminálu v Břeclavi s následnou výstavbou vodního kanálu do Dunaje. Z hlediska turistiky je v tomto případě zajímavé především napojení na Vídeň. MARTIN ČECH Zdroj: Deníky Bohemia


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist