Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Labe je suché, stát neudržuje splavnou vodní cestu

30.09.2003  |  123× přečteno      vytisknout článek

Labe je suché, stát neudržuje splavnou vodní cestu DĚČÍN - Celé léto uvízli domácí rejdaři a říční přístavy na suchu a nemohou podnikat. Po státu žádají mnohamilionovou náhradu za to, že se nestará o labskou vodní cestu. Na ministerstvu dopravy o tom nic nevědí. Už čtyři měsíce stojí lodní přeprava na Labi. Hladina vody je tak nízká, že rejdaři nemohou ani přemístit prázdná plavidla z jednoho přístavu do druhého. Letošní sucho znovu upozornilo na neřešený problém, že stát neudržuje labskou vodní cestu. Rejdaři jsou zoufalí z toho, že musí sedět s rukama v klíně a jen čekat. „Nemáme dopravní cestu. Stát pečuje o silnice a železnice, ale na splavnost Labe nedbá,„ postěžoval si člen představenstva Československé plavby labské Miroslav Šefara. Práci nemají ani domácí přístavy. „Podnikat s tím, že jsem nucen žádat o kompenzace stát, je špatně,” tvrdí náměstek generálního ředitele společnosti České přístavy Jindřich Vodička. Zemanova vláda se zavázala, že ztráty ve vnitrozemské vodní dopravě uhradí. Před dvěma lety poprvé dostali rejdaři a přístavy desítky milionů korun. „Letošní ztráty do konce srpna jsme vypočítali na 114 milionů korun. V září se zvýší o dalších 30 milionů,” uvedl Šefara. Na ministerstvu dopravy se však o náhradách plavcům nechtějí vůbec bavit. „Zatím nikdo o peníze nežádal. Až to bude aktuální, dáme vědět,” sdělila mluvčí ministerstva Ludmila Roubcová. Šefara však uvedl, že šífaři o kompenzacích jednali s ministerskými už několikrát. „Chápu, že je to určitá forma nátlaku, aby se s problémem splavnosti Labe začalo něco dělat,” konstatoval náměstek ministra pro místní rozvoj Petr Forman. „Řešení se odkládá už deset let,” dodal. Projekt na splavnění Labe je připraven. Na dolním toku řeky mají být postaveny dva menší splavy, které by vzdouvaly vodní hladinu. Mnozí lidé však vyslovují obavy, že by to vedlo k povodním. Souhlas s vybudováním vodního díla nedaly Chráněná krajinná oblast Labské pískovce, České středohoří a Česká inspekce životního prostředí, protože by hrozilo poškození cenných přírodních společenstev. „Je nepochopitelné, že ekologická vodní doprava naráží na odpor zelených,” posteskl si Šefara. PAVEL KAČER Zdroj: Deníky Bohemia


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist