Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Senátorka Seitlová varuje před podporou průplavu

20.11.2003  |  124× přečteno      vytisknout článek

 

O zařazení kontroverzní stavby průplavu Dunaj-Odra-Labe mezi priority se bude koncem listopadu jednat v Poslanecké sněmovně. Před doplněním novely zákona o vnitrozemské plavbě o tento bod ale v minulých dnech varovala přerovská senátorka Jitka Seitlová (nezávislá).

O zařazení projektu průplavu mezi stavby ve veřejném zájmu usiluje podle Seitlové bývalý ministr dopravy a nynější poslanec Jaromír Schling (ČSSD). Ten ve svém pozměňovacím návrhu upozornil, že k podpoře vybudování tohoto díla se česká vláda zavázala přistoupením k Evropské smlouvě o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN). Podle Seitlové přitom dosud nebyla v obcích, regionech a ani na úrovni vlády vedena seriozní diskuse o tomto projektu, který by si podle odhadů vyžádal náklady ve výši 200 až 400 miliard korun. Provedeno prý nebylo ani posouzení vlivu stavby na životní prostředí, přestože by její realizace na střední Moravě poškodila chráněné krajinné oblasti Litovelské Pomoraví a Poodří.

Měla by se zlepšit splavnost Labe

Jako hlavní důvod svého návrhu na doplnění novely zákona o vnitrozemské plavbě označil Schling jen snahu o zlepšení splavnosti čtyřicetikilometrového úseku české části toku Labe, kde se letos kvůli nedostatku vody nedalo po většinu letošního roku vůbec plout. To prý ničí tuzemskou vodní plavbu a výrobce lodí a samozřejmě zhoršuje ipozici mnohých výrobců investičních celků. Seitlová, která patří k odpůrcům záměru na vybudování vodního kanálu, současně obvinila ministerstvo dopravy, že v tichosti pokračuje v přípravě jižního úseku průplavu.

Plány už z doby Rakousko-Uherska

Podle plánů, které pocházejí z doby rakousko-uherského mocnářství, by vybudováním vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe měla v budoucnu vzniknout rušná celoevropská říční cesta o celkové délce skoro 500 kilometrů, spojující severní a jižní evropská moře. Skutečností ale také je, že rozvoj řady měst a obcí na předpokládané trase průplavu je už několik desetiletí kvůli stavbě průplavu do značné míry blokován. Zastánci stavby argumentují mimo jiné protipovodňovou funkcí kanálu, kdežto odpůrci průplavu poukazují hlavně na vážné ohrožení životního prostředí.

Zdroj: Právo


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist