Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Na Labi může stát jeden jez

07.02.2005  |  zdroj: Ústecký kraj  |  124× přečteno      vytisknout článek

Na Labi může stát jeden jez Děčín/Lovosice - Objem lodní přepravy roste. Zatímco zájem o lodní přepravu stoupá, o více než 50 procent klesl objem zboží, které firma přepravila po železnici. Po rozšíření EU přesto odešlo podle několik rejdařských firem do zahraničí. Labská vodní cesta má jako jediná v ČR spojení s mořem.
"Ani to však plavce nepřinutilo v Čechách zůstat," uvedl včera Jiří Aster, předseda sekce vodní dopravy Svazu průmyslu a dopravy. Důvodem podle něj je to, že kvůli nízkým vodním stavům nemohou v létě lodě plout. Dopravcům by pomohla stavba jezů na Labi.
Podle jednoho z návrhů ministerstva dopravy mohl na Labi stát pouze jeden jez, a to v Děčíně. Původní záměr postavit dva vodní stupně v Malém Březně na Ústecku a Prostředním Žlebu na Děčínsku narážel na odpor ekologů i ministerstva životního prostředí.
"Návrh, v němž je už pouze jeden vodní stupeň, by měla vláda mít v rukou do konce března," řekl Aster.
Dva jezy měly zaručit na české straně celoroční splavnost Labe. Na německé straně by podle rejdařů stačilo prohloubit dno na patřičnou hloubku.
"Je důležité mít alespoň jeden jez, abychom mohli garantovat zákazníkům přepravu zboží," uvedl Aster, který je také jednatelem firmy Česko-saské přístavy.
Přístavy v Děčíně a Lovosicích se změní v logistická centra, jež mohou využívat lodní, železniční i automobiloví dopravci. Překlad zboží v Česko-saských přístavech, do nichž patří doky v Děčíně a Lovosicích na Litoměřicku, loni meziročně vzrostl o téměř 11 procent na 370 000 tun zboží.
"Poptávka českých vývozců po přepravu loďmi neustále roste, naopak klesá zájem o železnici," řekl včera jednatel firmy Jiří Aster.
Do proměny přístavů investovala firma loni deset milionů korun. Finance směřovaly v Lovosicích do přípravy pozemků o rozloze deset hektarů pro investory. V bývalém překladišti energetického uhlí má zájem postavit svůj závod firma, která se zabývá zpracováním kovového šrotu. Vzniknout by zde mohla chráněná díla pro 30 zaměstnanců, obalovna nebo čerpací stanice. Práci by v přístavu mohlo najít asi 90 lidí.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist