Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Přístavní logistická centra

16.03.2005  |  zdroj: Logistika  |  123× přečteno      vytisknout článek

Přístavní logistická centra Přístavy v Děčíně a Lovosicích se mění v logistická centra, jež mohou využívat lodní, železniční i automobiloví dopravci. Překládka zboží v Česko-saských přístavech, do nichž patří doky v Děčíně a Lovosicích na Litoměřicku, loni meziročně vzrostla o 11 % na 370 tis. tun zboží. "Poptávka českých vývozců po přepravě loďmi neustále roste, naopak klesá zájem o železnici," řekl novinářům jednatel firmy Jiří Aster. Do proměny přístavů investovala firma loni 10 mil. Kč. V bývalém překladišti energetického uhlí má zájem postavit svůj závod firma, která se zabývá zpracováním kovového šrotu. Zájem o přepravu zboží po vodě mají firmy, jež vyváží sypké nebo nadrozměrné náklady. Loni v Děčíně zkoušeli kompletovat trafostanice a části elektráren, které míří do Číny a na Střední východ, firma vyvezla i ocelové konstrukce a strojní součásti do Japonska, Afriky nebo Austrálie. Letošní investice půjdou do sanace pozemků, budování infrastruktury v Lovosicích a do instalace jeřábu v Děčín ě, který bude schopen přeložit až 200 tun zboží. Zatímco zájem o lodní přepravu podle Astera stoupá, o 50 % klesl objem zboží, které firma přepravila po železnici. Projevil se vstup Česka do EU, uvolně ní hranic, hromadné rušení vleček v zemědělských oblastech a nedostatek vagonů, současně vzrostl počet automobilových dopravců a železnice se přestala vyplácet. Po rozšíření EU odešlo několik rejdařských firem do zahraničí. Labská vodní cesta má jako jediná v ČR spojení s mořem. "Ani to však plavce nepřinutilo v Čechách zůstat," uvedl Aster. Důvodem podle něj je to, že kvůli nízkým vodním stavům nemohou v létě lodě plout. Loni vodní doprava stála od července do září. Dopravcům by pomohla stavba jezů na Labi, proti níž ale protestují již několik let ekologické organizace.

Česko-saské přístavy jsou dceřinou společností německých Saských přístavů Horního Labe. Jejich německý majitel vlastní na Labi přístavy Lovosice, Děčín, Torgau, Riesa, Drážďany a Rosslau.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist