Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Končí lhůta pro poslání připomínek k jezu u Děčína

25.11.2005  |  137× přečteno      vytisknout článek

Končí lhůta pro poslání připomínek k jezu u Děčína

Děti Země požadují posoudit přeshraniční vlivy stavby a také další varianty bez jezu
 
Své námitky na vybudování jezu u Děčína na Labi za 3,7 miliardy korun místo dvou za 8,2 miliardy korun mohou občané na Ministerstvo životního prostředí poslat nejpozději v pátek 25. listopadu. Podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí ministerstvo v rámci zjišťovacího řízení sbírá podněty k tomu, aby mohlo upřesnit obsah následné ekologické dokumentace. Děti Země ve svém vyjádření uvedly, že cílem celého procesu by hlavně mělo být posouzení, zda lze či nelze reálnými způsoby zlepšit plavební podmínky na řece, aniž dojde k destrukci přírody, a nikoliv plánovat tento jez a pak další.
 
„Je pro nás nepřijatelné, aby státní instituce Ředitelství vodních cest ČR stále upřednostňovala zabetonování řeky, aniž by se řádně a pod veřejným dohledem posoudily vůči přírodě méně destruktivní způsoby zlepšení plavby pro nákladní lodě jako jsou třeba by-passy či příčné hráze,“ uvedl Miroslav Patrik z Dětí Země.
 
Požadavek na posouzení různých reálných variant, včetně možnosti využít lodě s nízkým ponorem, předložili také příznivci Přátel přírody z Ústí nad Labem, sdružení Arnika z Prahy zase žádá vyhodnotit přeshraniční vlivy stavby na chráněné živočichy a rostliny a na jejich biotopy a na soustavu NATURA 2000.

Děti Země však mají přesto obavu, že celý proces proběhne formálním způsobem a bez posouzení variant, neboť z prohlášení ministrů Libora Ambrozka a Milana Šimonovský, oba vysocí politici z KUD-ČSL, z března 2005 již teď vyplývá, že jez u Děčína se jeví jako nové řešení zvýšení splavnosti Labe místo dvou.
 
„Navíc tu stále hrozí známá salámová metoda výstavby druhé jezu u Ústí nad Labem, jak to Šimonovský již veřejně naznačuje, neboť dobře ví, že jeden celoroční splavnost Labe nezaručí a velké lodě do budoucího mezinárodního přístavu v Pardubicích musejí přece nějak snadno doplout,“ upozorňuje dále Patrik.

Podle návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2006 by výstavba jezu u Děčína stála 3,7 miliardy korun a měl by být hotov do konce roku 2010. Odhady ministra Šimonovského o tom, že jez bude postaven o rok dříve je podle Dětí Země spíše planým slibem, neboť lze očekávat značné střety s ochranou přírody i na mezinárodní úrovni.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist