Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekologové navrhují místo jezů na Labi kanály a jednosměrný provoz

09.02.2006  |  139× přečteno      vytisknout článek

Ekologové navrhují místo jezů na Labi kanály a jednosměrný provoz

PRAHA -- Jednosměrný provoz lodí a vybudování kanálů na Labi patří mezi návrhy ekologů na to, jak umožnit lodím proplouvat touto řekou bez jejího zbytečného prohlubování. Ekologové nejsou příliš nakloněni výstavbě jezů na řece, která spojuje Čechy s Německem.

"Je to ve světě běžná praxe, lodě by pluly jedním směrem například od 06.00 do 18.00 a v noci opačně," řekl dnes ČTK k myšlence jednosměrného provozu ředitel ústeckého sdružení Přátelé přírody Marian Páleník. Uvedl, že díky organizaci plavby by bylo možné zmenšit zamýšlenou šířku nejhlubší části dna řeky na polovinu, tedy 25 metrů.

Další možností, jak loďařům zpřístupnit řeku po delší dobu, je podle Páleníka nákup nových lodí s nižším ponorem. Dotovat jejich nákup by mohl stát.

Návrhy by se měly objevit v posouzení vlivů stavby jezu v Děčíně na životní prostředí. Kanály, kterým ekologové říkají bypassy, doporučil k posouzení i ministr životního prostředí Libor Ambrozek. I podle něj jsou lacinější a šetrnější k přírodě.

Záměr vybudovat na Labi plavební stupeň u Děčína je nyní posuzován. Proces, který zahrnuje i veřejné projednávání záměru, by měl skončit zhruba v polovině roku. Zatím není hotova dokumentace projektu. Podle ministra dopravy Milana Šimonovského by se mohl začít kontroverzní jez stavět koncem příštího roku. Na možnosti posoudit výstavbu jednoho jezu místo dříve uvažovaných dvou plavebních stupňů se dohodla ministerstva životního prostředí a dopravy. Odpůrci jezů však nevěří, že bude-li jeden jez postaven, nezůstane pouze u něj.

Nyní navrhovaný jediný plavební stupeň v Děčíně má zaručit možnost plavby až do Děčína s ponorem do 1,4 metru po větší část roku. Po zprovoznění jezu u Děčína by v roce 2010 mělo být možné nakládat v Děčíně zboží, které by dál po Labi mohlo na lodích putovat až do přístavu v Hamburku. Od zprovoznění jezu proto ministerstvo dopravy očekává oživení nákladní dopravy na železnici, která vede po pravém břehu Labe k překladišti v Děčíně. Jez by měl stát 3,5 miliardy korun.

Zdroj: Deník veřejné správy


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist