Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Kennedyovi a Gant: příběh z Rhode Islandu

14.03.2006  |  zdroj: HN  |  124× přečteno      vytisknout článek

Kennedyovi a Gant: příběh z Rhode Islandu Čistá mořská voda, prosluněné pláže ošlehané větrem, desítky luxusních jachet na pobřeží. Jako by se tu zastavil čas někdy v šedesátých letech dvacátého století. Pokud něco symbolizuje východoamerickou tradici aktivního trávení volného času s rodinou na mořském pobřeží, je to Cape Cod v americkém státě Rhode Island. A jestliže některá rodina do puntíku charakterizuje typický východoamerický "klan úspěšných", jsou to Kennedyovi.
AUTOR: Irena Zemanová
Právě rodina Roberta F. Kennedyho se teď stala středem nové módní kampaně na luxusní oblečení pro volný čas. Kennedyovi, klasické sportovně-elegantní oblečení a atmosféra mysu Cape Cod tak na jaře zaplaví všechny obchody módní značky Gant.
Na několika desítkách velkoformátových fotografií, které jsou stylizovány jako série momentek z víkendu na pláži, pózuje Robert F. Kennedy s manželkou Mary a čtyřmi z jejich šesti dětí. Provázání tradiční americké značky Gant právě s rodinou Kennedyových je logické - a výsledek je víc než sugestivní.
"Když mi Gant spolupráci nabídl, nebylo o čem přemýšlet. Firma Gant a celá moje rodina máme stejné kořeny, pocházíme ze stejné oblasti amerického východního pobřeží, zastáváme stejné názory na uchovávání amerických tradic a upřednostňujeme stejný životní styl. Spojil nás Rhode Island, láska k rodině a k moři a touha předat naše kulturní dědictví další generaci," říká Robert F. Kennedy, přímý synovec zřejmě nejznámějšího amerického prezidenta Johna Fitzgeralda Kennedyho.
Příběh skutečného propojení stále populárnější značky luxusního "casual" oblečení pro volný čas s nejslavnějším americkým rodinným klanem je ještě rafinovanější.
"Chtěli jsme pro naši novou kampaň vybrat skutečnou ikonu, nikoliv nějakou z nebe spadlou celebritu. Naše značka vyznává především americké tradice spojené s aktivním trávením volného času v kruhu rodiny, přes padesát let naší existence jsme přímo spojeni s oblastí Nové Anglie. Naše módní kolekce se zaměřují na místní nejpopulárnější sport - jachting. Pro novou kampaň nebyl nikdo lepší než rodina Kennedyových," uvedl Arthur Engel, výkonný šéf společnosti Gant, na mezinárodní tiskové konferenci, která se právě u příležitosti představení nové módní kampaně novinářům celého světa koncem ledna konala ve švédském Stockholmu. Právě tam má totiž Gant svou základnu pro neamerický trh, tedy pro Evropu a zbytek světa.
"Víc než kdy předtím jsme se chtěli v nové kampani zaměřit na snahu zachovat v budoucnosti naše kulturní i přírodní dědictví," dodal Engel. Ačkoliv původní záměr výběru exteriéru byl jiný, nakonec se z kampaně stala skutečná, neinscenovaná série prázdninových rodinných fotografií - Kennedyovi totiž souhlasili, aby fotografie vznikly přímo v jejich tradičním sídle Martha's Vineyard, které se nachází na pobřeží Rhode Islandu. Autorem celé kampaně je dánský fotograf Morten Bjarnhof.
"Fotili jsme celý víkend ve skvělé rodinné atmosféře. Málokdy se stane, < aby se dal pro kampaň použít téměř všechen nafocený materiál. V tomto případě se to stalo, každá fotografie je unikátním propojením filozofie Gantu s opravdovou rodinou," doplnil Arthur Engel. Kennedy s manželkou a dětmi prezentuje na fotografiích módní linii nazvanou Hyannis, kolekci, která kombinuje prvky sportovního a elegantního oblečení.
Spolupráce Gantu a Kennedyho má však i další významný aspekt - charitativní činnost v oblasti životního prostředí. "Gant teď silněji klade důraz na osvětu spojenou s ochranou životního prostředí, zejména právě s vodní ekologií," uvedl Engel na tiskové konferenci. Robert F. Kennedy totiž už řadu let aktivně vede globální boj za udržování a ochranu čistoty celosvětových vod.
Jeho společnost Waterkeeper Alliance, kterou Kennedy, známý americký právník soustředící se právě na ekologii, založil na konci devadesátých let, se zabývá koordinací a organizací kampaní za ochranu vodstva na celém světě. "Prostřednictvím základen po celém světě včetně České republiky se Waterkeeper Alliance, dnes nejrychleji rostoucí ekologické hnutí na světě, snaží o centrální právní, vědeckou i mediální podporu globálního boje za čistotu vodstva," uvedl Kennedy.
Právě jeden ze sloganů Waterkeeper Alliance se teď stal i mottem nové módní kampaně firmy Gant - jde o Kennedyho citát "Chráníme vodu, abychom dali našim dětem stejnou příležitost k nabytí bohatství, zdraví a úspěchu, jakou jsme měli my". Citát se objeví nejen na billboardech, ale například i na některých kusech originálního oblečení. Provázáním na významnou politickou osobnost, ale i spojením prodeje s přímou dobročinností v oblasti ekologie se aktuální kampaň Gantu stává v módní branži unikátem.
Za působení v módní kampani zaplatil Gant Kennedymu "šestimístnou částku v dolarech", jejíž skutečná výše se tají. Propagací módní linie Gantu Hyannis však působení Roberta Kennedyho ve firmě Gant nekončí. Kennedy totiž navíc na oplátku pro Gant navrhl speciální kolekci sportovního oblečení s logem své organizace, kterým je modrý jeseter, součástí designu je právě i stylizovaný Kennedyho citát. Z každého prodaného kusu této kolekce (její součástí jsou například originální trička, čepice, mikiny a svetříky) půjde určitá část tržeb přímo na konto Waterkeeper Alliance. Výše tohoto dobročinného příspěvku nebyla oficiálně zveřejněna, mělo by jít minimálně o pět procent ceny každého prodaného kusu oblečení.
Reklamní kampaň s Robertem F. Kennedym vstoupila do obchodů módní značky Gant v 67 zemích světa včetně Česka už v polovině února.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist