Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ředitelství vodních cest i Ministerstvo dopravy poprvé přiznali, že chystaný jez u Děčína problém s lodní dopravou nevyřeší

01.12.2006  |  124× přečteno      vytisknout článek

Ředitelství vodních cest i Ministerstvo dopravy poprvé přiznali, že chystaný jez u Děčína problém s lodní dopravou nevyřeší

ÚSTÍ NAD LABEM - Problematické stránky výstavby jezu u Děčína jasně vyšly najevo na semináři pro veřejnost k Plavebnímu stupni Děčín, pořádaném Ředitelstvím vodních cest.  Představitelé Ředitelství vodních cest ale i přítomní zástupci Ministerstva dopravy několikrát přiznali, že tento jez neřeší problém vnitrozemské lodní dopravy. Primátor Děčína Jaroslav Raška také připustil, že doprava zboží do děčínského přístavu bude znamenat velkou dopravní zátěž, u které neví, jak ji bude město řešit. Náměstek Ministra dopravy Vojtěch Kocourek vidí řešení v tom, že by se postavily jezy dva. Od dvou jezů přitom ministerstvo dopravy ustoupilo kvůli tlaku veřejnosti a občanských sdružení, která upozorňovala na vážné poškození přírody labského kaňonu.

Ředitelství vodních cest i zástupci Ministerstva dopravy na včerejším setkání s veřejností připustili, že děčínský jez nevyřeší problémy lodní dopravy. Kritickým úsekem na Labi nadále zůstane úsek mezi Ústím nad Labem a Děčínem.  „Původní záměr dvou jezů byl jenom rozdělen na dva záměry a cílem Ministerstva dopravy je prosadit postupně i druhý jez. To se na semináři tentokrát jasně ukázalo“ uvedla Kateřina Hlavatá ze sdružení Arnika.

Jez u Děčína byl přitom dosud interpretován jako kompromisní varianta, na které se dohodly Ministerstvo životního prostředí a Ministerstvo dopravy.  Ministerstvo dopravy se však přestalo tajit záměrem prosadit i druhý jez.  „Kdyby bylo na mě, druhý jez bych stavěl,“ prohlásil na přímou otázku Arniky náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek.

Na včerejším setkání se také ukázalo, že chystaný děčínský jez nebude znamenat ani úlevu kamionové dopravě a tudíž ekologičtější způsob přepravy, jak se až dosud snažili zastánci jezu tvrdit. Jez naopak způsobí Děčínu velké problémy s nárůstem kamionové dopravy. „Nevím, jak tuto dopravní zátěž bude město řešit,“ odvětil  děčínský starosta Jaroslav Raška na dotaz, kudy se bude zboží do přístavu dopravovat.

„Smutnou zprávou ze včerejšího setkání je, že dopravní lobby chce poškodit kaňon Labe drastičtějším způsobem, než zatím otevřeně připouštělo. Dobrou zprávou je, že dopravci konečně odkryli své karty a všichni alespoň víme, na čem jsme,“ zhodnotil situaci mluvčí Arniky Marek Jehlička.

tiskovÁ zprÁva sdruŽenÍ Arnika


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist