Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Východočeši chtějí zakázaný vodní kanál a investují

07.06.2007  |  127× přečteno      vytisknout článek

Východočeši chtějí zakázaný vodní kanál a investují

BRNO - Město Pardubice, Pardubický kraj i soukromé firmy dají další stovky tisíc korun do společnosti, která se má ještě pokusit přesvědčit politiky o stavbě miliardového kanálu na Labi.

Města tvrdí, že kanál na Labi musí být
Výstavbu kanálu u Přelouče za jednu a půl miliardy korun zastavil letos v březnu ministr životního prostředí Martin Bursík po letech sporů.

Poslední pokus
Bursík odmítl pro stavbu kanálu udělit výjimku s tím, že by došlo k ohrožení šestadvaceti silně či kriticky ohrožených živočichů a rostlin na unikátních Slavíkových ostrovech.

Úřady a firmy v Pardubickém kraji, které splavnění Labe a výstavbu nového přístavu v Pardubicích považují za strategické rozhodnutí pro ekonomiku regionu, se ale přes zastavení prací ještě nevzdávají.

Akcionáři firmy Přístav Pardubice, mezi kterými je město Pardubice i Pardubický kraj, se tak rozhodli zvýšit základní jmění firmy. Ta byla vytvořena už v roce 1994 právě kvůli výstavbě přístavu v Pardubicích, vykoupila už většinu potřebných pozemků.

Město Pardubice dá na zvýšení jmění firmy, kterou vytvořilo devatenáct subjektů, 200 tisíc korun, tři sta tisíc chce dát Pardubický kraj, o částce ale musí ještě rozhodnout zastupitelstvo.

"Vzhledem k velmi překvapujícímu rozhodnutí ministra životního prostředí o neudělení výjimky z ochranných podmínek ohrožených druhů, které mimochodem stále ještě nemáme oficiálně k dispozici, musíme ochránit plánované investice a finančně zajistit stabilitu akciové společnosti Přístav Pardubice," uvedl dnes po jednání vedení kraje náměstek hejtmana Ivo Toman.

Mluvčí kraje Kateřina Nohavová deníku Aktuálně.cz potvrdila, že půl milionu korun do zvýšení základního jmění firmy dá i největší akcionář, společnost České přístavy.

Krajské zastupitelstvo už také vyzvalo premiéra Mirka Topolánka k tomu, aby se projekt splavnění Labe nezastavil.

A akcionáři si dali rok na to, aby se firmě podařilo u politiků vylobbovat  splavnění Labe až do Pardubic.

Budou na prodej pozemky?
"Když se to do června 2008 nepovede, společnost by zřejmě ukončila svou činnost," uvedl náměstek pardubického primátora a člen představenstva firmy Jan Kislinger.

Firma by pak rozprodala pozemky, které kvůli stavbě přístavu koupila.

První plány na výstavbu přístavu v Pardubicích jsou staré více než sedmdesát let. Stavět se mělo podle původních plánů už v roce 1990.

Náklady na výstavbu přístavu, který by sloužil jako překladiště i pro železniční a kamionovou dopravu se odhadují na asi osm set milionů korun.

Úřady na východě Čech zatím nezastavily ani povolovací řízení související s výstavbou kanálu.

Ekologové, kteří proti stavbě kanálu dlouhodobě protestovali a obrátili se kvůli němu se stížností také na Evropskou komisi, uvedli, že úřady na východě Čech stále řeší desítku především stavebních povolení, které se stavbou kanálu souvisejí.

Nepotřebný kanál
Výjimku pro výstavbu kanálu odmítla kromě ministra Bursíka udělit také Správa Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko. Ta posuzovala projekt z hlediska ohrožení druhů, chráněných podle práva Evropských společenství.

Úředníci došli po podrobném zkoumání k závěru, že o nákladní dopravu na Labi nebude ze strany firem téměř žádný zájem.

O možnost přepravovat náklady po Labi až do plánovaného přístavu v Pardubicích projevila ze čtrnácti největších firem na Pardubicku zájem jen jedna. Zakázku na stavbu připravovanou Ředitelstvím vodních cest vyhrálo v soutěži počátkem ledna konsorcium stavebních firem Skanska DS a OHL.

Peníze vyhrazené ve státním rozpočtu ministerstvo dopravy po zastavení příprav výstavby plavebního stupně chce využít jinak.
 Tomáš Fránek


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist