Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

I voda může být luxusní

16.11.2007  |  zdroj: HN  |  136× přečteno      vytisknout článek

I voda může být luxusní  

Každý doušek této vody je opravdu drahý požitek: za třičtvrtělitrovou láhev vody značky Bling se v německých luxusních hotelech platí mezi 75 až 98 eury za láhev. Důvodem vysoké ceny tohoto amerického nápoje je mimo jiné jeho obal: průzračná láhev je osázena křišťály rakouské společnosti Swarowski, její uzávěr je z přírodního korku.

"Trochu dekadentní to je," míní Wilfried Kopf, šéf restaurace hamburského hotelu Atlantic Kempinski. "Nicméně i ti, kteří si tuto vodu objednají, nejsou obyčejní hosté," dodává. Není divu, vždyť Bling stojí více než láhev domácí značky šampaňského, které hotel nabízí. "Měli jsme dokonce hosty, kteří si vodu chtěli objednat i proto, že křišťály Swarowski měli na botách, šatech či mobilech. A k tomu měla ladit i voda," vypráví Kopf.

Mezi hvězdami šoubyznysu a jinými prominenty v USA je exkluzivní nápoj již dlouho "in". Nabízen je například na nejrůznějších akcích hudební stanice MTV či při udělování cen Emmy.

Podle údajů výrobce v americkém státě Tennessee voda prochází devíti různými filtry, například ozonovým, mikrofiltrací či ultrafialovým zářením. A zdali je kvůli tomu zdravější? "Pitná voda z kohoutku je stejně tak dobrá," tvrdí Angelika Michel-Dreesová, referentka pro výživu u Německé centrály na ochranu spotřebitelů.

V mnoha hotelech se ale přesto rozmohl trend zákazníkům nabízet celou škálu nejrůznějších minerálních vod, na některých lístcích je jich až čtyřicet.

Exotickému původu se přitom meze nekladou. K dostání je již několik let například voda "Voss" (v překladu vodopád) z norské divočiny, kterou ráda pije i zpěvačka Madonna. Voda pochází z artézského pramene, což znamená, že na povrch vystupuje sama, bez technické pomoci. Láhev, kterou si hosté rádi berou domů, navíc navrhl designér Calvin Klein.

Koupit se ale dá také "Ty Nant" z Walesu, "Fiji" z ostrova Viti Levu, "Karoo" z kamenné pouště v Jižní Africe, "Cloud Juice" obsahující tasmánský déšť či "Finé", která pochází z pramene pod nejvyšší horou Japonska - Fuji. Cenové rozpětí se pohybuje od deseti do sta eur.

V některých hotelech dokonce mají i zvláštní someliéry na vodu.

V Německu ale i navzdory velké poptávce - spotřeba vody za posledních více než padesát let stoupla za 3,8 litru na osobu na 132 litrů - mají někteří výrobci nápojů problémy se na trhu udržet. Stále větší konkurenci jim totiž dělají diskonty, které svůj podíl na trhu s pitnou vodou neustále zvyšují. Jen diskontní řetězec Lidl tak například převzal jednoho z největších německých výrobců vody.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist