Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Stavebniny po vodě

15.06.2008  |  zdroj: Logistika  |  131× přečteno      vytisknout článek

Stavebniny po vodě U řady velkých staveb by se mohla uplatnit při přepravě stavebních hmot vodní doprava, která je šetrnější k životnímu prostředí než nákladní auta. Místo toho se materiál vozí auty, které obtěžují obyvatele a ničí vozovky, řekl ČTK Jan Kafka ze sekce vodní dopravy Svazu dopravy. Stavební firmy se ale hájí, že lodní doprava často použitelná není.

Stavbaři dopravu po vodě většinou odmítají, protože je dražší a je nutné náklad několikrát přeložit. "Musíme provést dva překlady navíc proti automobilové dopravě," uvedl Kafka. Cenovou konkurenceschopnost ztratila vodní doprava také s výhodou oddaněné nafty. "To nám velmi ztížilo předpoklady zapojit se do přepravního řetězce v minulém a letošním roce," dodal. Loďaři však tvrdí, že pokud se započítají náklady na opravy silnic, je lodní doprava konkurenceschopná. V minulosti se vodní doprava uplatnila při stavbě Letenského tunelu nebo Palladia na náměstí Republiky. Skanska například používala lodě při stavbě dálnice D8, kdy z Ústí nad Labem vozila písek; snaží se přepravovat i pomocí železnice, tu zapojila například při stavbě Nového spojení, kde vybudovala i vlastní koleje. Podle lodních dopravců by se dal stavební materiál přepravovat po vodě při stavbách v Libni, na Maninách nebo Rohanském ostrově. Naložená nákladní auta by pak nezatížila městské komunikace a neobtěžovala Pražany. "Předpokládá se, že výstavba na Rohanském ostrově bude obsloužena lodní dopravou," řekl ČTK náměstek pražského primátora Pavel Klega.

Lodní dopravci jsou schopni po vodě přepravit 3 mil. t stavebních hmot, kapacitu by mohli i navýšit. Praha má tři přístavy - Holešovice, Smíchov a Radotín. Pro nakládání a vykládání materiálu by bylo možno využít i další nakládací místa, například Na Františku, Pelc Tyrolka, Vychovatelna, Maniny, Podhoří v Praze 8, Klecánky a další. Výkopy a sutě se pak mohou ukládat do vytěžených lomů a pískoven u Labe a Vltavy. Jedno soulodí přepraví 1750 t materiálu - množství pro cca 70 aut.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist