Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Koleje potopí plavbu

29.07.2008  |  zdroj: Logistika  |  136× přečteno      vytisknout článek

Koleje potopí plavbu Co jiného lze ode mne, bývalého námořníka a labského plavce, očekávat, než smutek nad tím, jak plavba pro dopravní - nikoli rekreační - účely u nás skomírá. Když přijdeme s projektem na podporu rekreační plavby, jako jsme například nedávno v Českých Budějovicích prezentovali záměr řady poměrně malých investic, které ve svém celku umožní splavnění Vltavy pro rekreační plavidla z krajského města až do jezera za přehradou Orlík, je odpovědí nadšené přikyvování doplněné informacemi o vlastním programu, který podpoří rozvoj rekreační plavby na dalších částech řeky. Když ale přijdeme s programem rozvoje plavby pro obchodní, tedy přepravní účely, vždycky se tam někde náhodou objeví nějaké občanské sdružení a problém je na světě.

Chcete říci, že to není náhoda?

Náhoda to není určitě. A důvod, proč se ty nenáhodné náhody stávají, je stejný, i když opačně uchopený. Proč naši předkové kolem vzniku republiky tolik bojovali o zachování práva na přístup k moři po řece - už tehdy dobře věděli, že plavba nebude ve srovnání se železnicí a silnicí do budoucna tolik významná co do objemu přepravy, ale že bude významným regulačním nástrojem na tarify zbytku dopravního trhu, tedy souběžných přeprav po kolejích a po silnici. A tak i dnes vidíme, že když Labe kvůli nízkému vodnímu stavu stojí, jezdí vlaky z německých přístavů s tarify o desítky procent vyššími, než v době, kdy lodě mohou plout. Jen dodávám, že to není české specifikum, takhle to funguje kolem každé velké řeky. V případě Labe a ČR se ročně jedná o úspory na dovozném v řádu 8 až 10 miliard korun.

Blokování výstavby jezu či jezů před hranicemi s Německem je tedy podle vás v zájmu německých železničních dopravců?

O tom není nejmenší pochyby. A oni se tím ani netají. Deutsche Bahn si na to založily lobbystické sdružení na podporu železniční dopravy Allianz pro Schiene. A jeho členy jsou mimo jiné i nejagresivnější německé zelené organizace, pokud jde o útoky na úpravy toku Labe, kterými německá vláda naplňuje své závazky týkající se našeho přístupu k moři. Nechci sahat našim "ochráncům přírody za každou cenu" do svědomí, ale o tom, že s těmito organizacemi udržují čilé kontakty, lze nalézt různé zmínky v médiích, ale i v jejich vlastních prohlášeních.

Z rozhovoru ředitele Ředitelství vodních cest Miroslava Šefary pro Zpravodaj ŘVC ČR


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ASIO, spol.s r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist