Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Japonské automobilky mají náskok

05.11.2003  |  126× přečteno      vytisknout článek

Japonské automobilky mají náskok Evropské automobilky přijdou v nadcházejících letech o miliardy eur, které si naopak připíší jejich japonští konkurenti, tvrdí výzkum renomovaných společností zabývajících se vývojem trhu - World Resources Institute (WRI) a Sustainable Asset Management (SAM). Výrobci vozů v Evropské unii, Japonsku, Kanadě a Austrálii se před pěti lety zavázali, že do roku 2008 sníží u svých vozů emise škodlivin o čtvrtinu. Auta jsou totiž mnohem většími \"producenty\" skleníkových plynů než těžký nebo zpracovatelský průmysl. Evropští výrobci však teprve začínají ekologické motory vyvíjet. Naopak japonské automobilky zahájily vývoj počátkem devadesátých let a dnes je již sériově používají. Evropské firmy se snaží vyhovět současným emisním limitům zdokonalováním benzínových či naftových motorů. Je to levnější cesta než vývoj motorů hybridních nebo vodíkových, ale nesníží emise o čtvrtinu, jak firmy slíbily. Limity se přitom neustále zpřísňují. \"Navíc i hybridní kombinace benzínových pohonů s elektromotory jsou mezistupněm. Budoucnost mají vodíkové motory s nulovými emisemi, které zároveň odbourávají závislost dopravy na ropě,\" řekl Manabu Morisaka, šéf vývoje automobilky Toyota. Ta je v přípravě ekologických motorů nejdál, dosud prodala sto tisíc hybridních vozů. Model Toyota Prius v Japonsku stojí od 18 tisíc do 22 tisíc eur. \"Výzkum dokazuje, že nejlépe jsou na konkurenci nových technologií připraveny automobilky Toyota, Renault, Nissan a Honda. Nejhůře Ford, General Motors, BMW a Peugeot,\" uvedl Jonathan Lash, prezident WRI. Nejdražší bude přechod na ekologičtější motory pro automobilku BMW, a to 650 dolarů v přepočtu na jedno auto. Naopak Hondu bude stát táž změna jen 25 dolarů. Přitom japonské firmy investovaly do výzkumu v období růstu automobilových trhů, zatímco evropští výrobci musí na výzkum ušetřit z nynějších stagnujících zisků. Výzkumné zprávy tvrdí, že do roku 2015 by mohly tržby koncernu Ford klesnout kvůli situaci na globálním trhu o deset procent, firmě General Motors o sedm a BMW o čtyři procenta. Toyota naopak může zvýšit obrat o osm, Renault o čtyři a Nissan o tři procenta. Automobilky orientované na silné benzínové motory budou mít podle studie ztráty a jejich podíl na trhu v Evropě a Japonsku klesne. Udrží si ale postavení ve Spojených státech, kde výrobci aut neslíbili, že budou emise snižovat. ZDROJ: HN


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist