Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekologie a politika

27.07.2004  |  zdroj: Plzeňský deník  |  124× přečteno      vytisknout článek

Ekologie a politika Francouzi mají v úmyslu zahájit tažení proti velkým terénním automobilům. Ty mají samozřejmě větší spotřebu a tak je pro jejich majitele připravována přídavná daň až do výše 3200 eur. Ale nejen to, uvažuje se také o omezení jejich vjezdu do velkých měst jako jsou Paříž nebo Bordeaux. Podle lichého nebo sudého čísla na poznávací značce by směly vjet do měst buďto jenom v liché nebo jenom v sudé dny. Při vyhlášení smogového nebezpečí by jízda s terénními vozy byla zakázána vůbec. V této souvislosti je jistě zajímavé, že obliba vozů typu off-road a SUV (sportovně-užitkové) rychle stoupá a v Evropě už tvoří kolem pěti procent vozového parku, ale francouzské značky tu prakticky nefigurují.
Francouzi také bodují ve snižování podílu CO ve výfuku. Tento oxid není definován jako primárně škodlivý a není tedy limitován žádnou normou. Vzhledem k tomu, že spoluvytváří skleníkový efekt Země a ovlivňuje tak oteplování jejího povrchu, zavázaly se evropské automobilky ke snížení CO u svých modelů do roku 2008 na průměrných 140 g/km. Průběžný stav této dlouhodobé akce měl původně zůstat utajený, což se samozřejmě nedodrželo, a tak vyšlo najevo, že Renault se už dnes dostal na 148 g/km a další francouzský koncern PSA na 149 g/km, zatímco ostatní evropské automobilky jsou na tom v průměru o 15 g/km hůř nežli je závazek, americké dokonce o 112 g/km. Tady je třeba upřesnit, že množství CO
ve výfuku je přímo úměrné spotřebě paliva a francouzským značkám se v oblasti velkých a luxusních vozů moc nedaří, takže domácí zájemci jsou nuceni sáhnout po konkurenčních. Na druhé straně při jednání o příští ekologické normě EU5 pro automobily (od příštího roku začne platit EU4), která má dále snížit množství pevných částic ve výfuku naftových motorů, Francouzi tak přísní nebyli. Zatímco německá strana navrhovala jejich redukci z dnešních 25 mg/km na 2,5 mg/km, francouzské automobilky přišly s limitem 12,5 mg/km. Této hranice by totiž mohly dosáhnout malé francouzské motory i bez poměrně drahého filtru pevných částic.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist