Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Němečtí ekologové brojí proti neomezené rychlosti na dálnicích

08.01.2007  |  124× přečteno      vytisknout článek

Němečtí ekologové brojí proti neomezené rychlosti na dálnicích

Poslední bašta řidičů, kteří mohou beztrestně uhánět s plynem přišpendleným k podlaze, je opět ohrožena. Další tažení proti neomezené rychlosti na německých dálnicích vyhlásili ekologové, kteří chtějí jezdit 120.
Němečtí zelení opět vyrazili do boje proti neomezené rychlosti na tamních dálnicích. Chtějí zavést stodvacetikilometrový limit, který má třeba sousední Švýcarsko.

Podle ekologů by se tak snížily o 30 emise, které auta, svištící na německých "autobahn", vyprodukují. Zastánci omezení dálniční maximálky říkají, že kromě omezení hluku a znečištění by snížení rychlosti přineslo také nižší počet nehod a mrtvých.

Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee návrh na omezení dálniční rychlosti odmítá. Říká, že je pro snižování exhalací, podobné opatření však prý postrádá smysl.

S myšlenkou omezení rychlosti na dálnici přišel loni v létě také italský ministr dopravy Alessandro Bianchi, ten se také opíral o bezpečnostní důvody.

Silná lobby německých automobilek ještě dodává, že honba za rychlostí vede výrobce k vývoji stále bezpečnějších a lepších aut.

Na obranu závodivých řidičů se postavil i německý list Financial Times Deutschland, napsal, že neomezená dálniční rychlost je pro Němce to samé jako bageta pro Francouze. "Nikdo ve Francii by si neodvolil je o kulturní charakteristiky země připravit," napsal.

Přibližně na třetině německých dálnic je maximální rychlost značkami omezena na 120 kilometrů v hodině, na zbytku dálniční sítě platí pouze doporučená stotřicítka.

Jaká rychlost na dálnici je vůbec bezpečná?
Při určování maximální rychlosti je třeba zohlednit především technické parametry dálnice. Je třeba také mít na mysli nedokonalost člověka. Ne každý řidič má reflexy Michaela Schumachera a je třeba se smířit s tím, že silnice patří i řidičům s méně vyvinutými vlohy k řízení.

Lékaři upozorňují na to, že lidské oko je "zkonstruováno" tak, že bez problémů dokáže reagovat a plnohodnotně vnímat podněty do rychlosti zhruba 50 kilometrů v hodině. Čím rychleji tedy řidič pojede, tím více se musí spoléhat na získané návyky, reflexy, u závodníků na trénink, a také doufat, že nebude muset řešit opravdu krizovou situaci.

Zdroj: motorauthority


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist