Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Lobbista: Limit na emise je nepřijatelný

09.02.2007  |  zdroj: HN  |  123× přečteno      vytisknout článek

Lobbista: Limit na emise je nepřijatelný Zodpovědnost za emise z aut musejí mít všichni, ne jenom automobilky, říká Ivan Hodač, generální tajemník Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). Ta v Bruselu hájí zájmy 13 evropských výrobců aut a autobusů.


HN: Je pro vás návrh Evropské komise na snížení emisí přijatelný?
Ne. Limity, které chce komise zavést, jsou zcela nepodložené. Limit 130 gramů CO2 spadl z nebe, na to neexistuje žádná studie. Zadruhé, dosáhnout tohoto limitu by bylo velice těžké a sama komise uznává, že by to stálo neuvěřitelné peníze - kolem 3000 eur na auto. Takže s tím naprosto nesouhlasíme.


HN: Odmítáte tedy jakýkoli zákon o snížení emisí?
To ne. Pokud si komise myslí, že je to nejlepší řešit zákonem, dobře. Ale musíme na těch zákonech pracovat, musí být založené na rozumných podkladech. Takto hrozí velice negativní vliv na ceny vozů i na nezaměstnanost.


HN: Jaký limit byste akceptovali?
To vám nemůžu říct. Záleží to na analýzách a na tom, co je dosažitelné cenově. Je také potřeba brát v úvahu jiná nařízení komise o bezpečnosti, kvůli kterým jsou auta těžší a mají větší spotřebu. Sama komise ví, že taková nařízení zvyšují emise CO2, ale není jasné, jestli to teď berou v úvahu. Nemůžou nás tlačit jedním zákonem doprava, a druhým doleva.

HN: Jak by tedy podle vás měl zákon o omezení emisí vypadat?
Měl by hlavně klást mnohem větší důraz na komplexní přístup. Komise pro to dělá málo, zvýšení podílu biopaliv nestačí. Úplně vyloučili infrastrukturu, ekologické řízení provozu, daně a spoustu dalších věcí. Možnosti, které jsou pro snížení emisí z osobních aut nejlevnější, dali úplně stranou.


HN: Komise ale tvrdí, že nejvíce musí tlačit právě na automobilky...
My z toho nechceme v žádném případě utíkat. Auta jsou dnes efektivnější, výrobci sami snižují emise. Za posledních osm let se snížily emise z osobních aut v průměru o 13 procent. Není moc průmyslových sektorů, které mohou něco takového ukázat. Automobilky budou dál snižovat emise pomocí nových technologií. Ale pokud chce komise vidět rozumný výsledek, lze to dělat jen tak, že se všechny tyto možnosti spojí.


HN: Jak budete dál postupovat?
Budeme se bavit se všemi členy EU i s poslanci Evropského parlamentu a vysvětlovat jim náš postoj. Vše je teprve na začátku.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist