Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Al Gore chce probudit Američany

04.04.2008  |  zdroj: HN  |  130× přečteno      vytisknout článek

Al Gore chce probudit Američany Al Gore se vrací. Ale ne tak, jak by si přáli mnozí frustrovaní voliči demokratů, kteří si v primárkách nedokážou vybrat mezi Hillary Clintonovou a Barackem Obamou, a kandidatura bývalého viceprezidenta by byla z jejich pohledu spásou.

Gore je zpět coby bojovník proti globálnímu oteplování, za což vloni získal Nobelovu cenu míru, ale kvůli čemu jej kritici nazývají "ekologickým džihádistou".

Jednorázová kampaň

Tentokrát se snaží Američany přesvědčit, že zkrocení skleníkových emisí je pro ně stejnou výzvou, jako byly například boj proti nacismu nebo hnutí za občanská práva v 60. letech minulého století.

Tyto dva motivy jsou obsahem televizního spotu, kterým včera odstartovala mohutná kampaň, do níž Al Gore v příštích třech letech hodlá vložit 300 milionů dolarů.

"Řešením je změnit způsob, jak o globálním oteplování společnost uvažuje," vysvětlil Al Gore pro Washington Post, proč teď zvolil cestu klasické markentingové kampaně. Podle Gora se nic nepohne, dokud Američané nepřijmou oteplování jako naléhavou krizi a nevytvoří tlak na zákonodárce, aby přijali příslušné zákony. Polovinu peněz na jeho kampaň dodají soukromí dárci, on sám do ní vloží výdělky ze svých předchozích projektů, přes 2,7 milionu dolarů.

Aliance za ochranu klimatu, kterou Al Gore k tomuto účelu vytvořil, hodlá také propojit masové občanské zázemí. S ambiciózním cílem aktivovat hnutí, které by mělo mít nejméně deset milionů členů.

Z tohoto pohledu jde o jednu z největších veřejných aktivistických kampaní posledních let. V reklamních spotech spolu budou vystupovat osobnosti, které by jinak sotva našly společné téma. Demokratická předsedkyně sněmovny reprezentantů Nancy Pelosiová s jedním ze svých předchůdců ve funkci, republikánem Newtem Gingrichem. Evangelický kazatel Pat Robertson s černošským reverendem Alem Sharptonem. Jak už se ale u Al Gorea stalo pravidlem, i jeho nejnovější projekt vzbuzuje pochyby o své smysluplnosti. Jedni tvrdí, že přes svou velkorysost nemůže jednorázová kampaň změnit životní styl Američanů.

"To by podle mě musel být rozpočet projektu desetkrát větší. Coca-Cola i Pepsi utrácejí přes miliardu dolarů ročně, aby přesvědčily o své značce. V tomto světle je šance, že ovlivníte životní styl se sto miliony ročně, dost malá," uvedl John Murry, který přednáší marketing na Univerzitě v Iowě, pro New York Times.

Podle jiných oponentů by mohl Al Gore prostředky věnovat na konkrétní projekty a nevyzývat Američany ke změnám, které prý ani on sám není ochoten udělat. Goreovo rodinné sídlo v Tennessee potřebuje několikanásobně více energie než běžná americká domácnost.

"Musíme jednat hned"

Načasování kampaně, kterou Al Gore spustil uprostřed volebního roku, je dvousečnou zbraní.

Je možné, že Gore učiní z globálního oteplování výrazné téma zbytku převolební kampaně. Zatím ale vše přebíjejí starosti o ekonomiku, válku v Iráku a zdravotnictví. Kongres, který vloni po nástupu demokratů zezelenal, také zpomalil ve své snaze o přijetí zákona o omezení emisí.

"Musíme jednat, a musíme jednat teď. Společně klimatickou krizi vyřešíme," nabádají ovšem televizní spoty, které včera poprvé Američané sledovali například v reklamních přestávkách show Americký idol, neboli pěvecké soutěže Superstar.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist