Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

EP chce, aby majitelé nákladních vozů platili za emise a hluk

16.03.2009  |  zdroj: ČTK  |  126× přečteno      vytisknout článek

EP chce, aby majitelé nákladních vozů platili za emise a hluk

Štrasburk - Evropští zákonodárci dali zelenou návrhu směrnice, podle které by bylo v Evropské unii možné zpoplatnit majitele nákladních vozů na základě míry znečištění vzduchu a kvůli hluku. Evropský parlament chce, aby členské státy výtěžek z poplatků investovaly na posílení šetrnosti automobilů vůči životnímu prostředí a do dopravní infrastruktury.

Návrh směrnice vyžaduje shodu členských států v Radě EU. Podle zdroje z českého předsednictví unie se o věci jedná, není však jisté, zdali se podaří dosáhnout shody do konce června, kdy české předsednictví končí. Europoslanci dnes nezakrývali, že očekávají názorové neshody s ministry financí jednotlivých zemí bloku.

Podle europoslanců by nákladní a těžká vozidla měla platit za znečištění vzduchu, hlukové znečištění a též přetížení komunikací. Někteří europoslanci požadovali, aby majitelé těchto vozů museli platit i za emise oxidu uhličitého, protože zplodiny z těžkých nákladních vozidel jsou podle nich spoluodpovědné za klimatické změny. Při hlasování v plénu však zákonodárci tento požadavek zamítli.

S návrhem nesouhlasí tuzemští autodopravci. Podle mluvčího sdružení Česmad Bohemia Martina Felixe je pro silniční dopravce nepřijatelné další zpoplatnění, které není uplatňované v žádném jiném druhu dopravy a které neponesou bez výjimky všichni uživatelé. Za nepřijatelné dopravci také považují to, že vybrané peníze nemusí být vrácené do výstavby a údržby silnic. "Pokud budou návrhy přijaté, náklady ponesou dopravci a jejich zákazníci, zbytečně se sníží konkurenceschopnost evropské ekonomiky, ale situace na silnicích se nezlepší," dodal Felix.

Směrnice o poplatcích by se podle poslanců měla týkat všech mezinárodních silnic a dálnic spojujících evropské země a dalších komunikací, které se využívají v rámci mezinárodní přepravy zboží. Zpoplatněna by měla být vozidla s hmotností nad 12 tun, od roku 2012 také automobily vážící více než 3,5 tuny. Europoslanci neočekávají, že by se náklady na užití silnic v důsledků vybírání poplatků zvýšily o více než tři procenta.


Související články


Poslední diskuse k článku - 1 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek
Platby za emise a hluk...
Plně souhlasím se zavedení plateb za emise a zejména hluk pro nákladní vozy od 3,5 tun. Zákon o hluku platí i pro tato vozidla a je nutné ho dodržovat.
vloženo: 24.04.2009 18:14     vložil: Vozňák Reagovat 
zobrazit všechny příspěvky

EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist