Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Přírodní má být už i praní

02.04.2011  |  zdroj: Marketing & Media  |  81× přečteno      vytisknout článek

Firmy si oblíbily slovo "přírodní". Snaží se na něj lákat i tam, kde se po něm zatím nikdo moc nesháněl - třeba u pracích prášků. To by mohlo být v pořádku, kdyby se firmy nesnažily vypadat ekologičtější, než ve skutečnosti jsou. Podle mezinárodního průzkumu kanadské organizace Terra Choice je nejzneužívanější slovo v reklamních kampaních právě "přírodní".

Objevuje i bez potřebné certifikace produktů, které by přítomnost přírodních složek a jejich účinek potvrzovaly.

Firma Henkel v dubnu spouští "zelenou" kampaň nového Persilu s eukalyptovým olejem. Hlásá přírodní složení, které má zkvalitnit praní. Toto tvrzení však žádným certifikátem nepodložila.

Příroda vs. lepší praní

Slovo "přírodní" ve spojení s kvalitnějším praním chce Henkel zdůraznit v kampani na nový Persil Pure&Natural.

"Novinku uvádíme na český trh proto, abychom uspokojili i ty nejnáročnější moderní spotřebitelky, které vyžadují od pracího prostředku perfektní výsledek praní, jenž je nyní poprvé zaručen přídavkem přírodních složek v receptuře," tvrdí junior brand manažerka Henkelu Marie Vyskočilová.

K otázce, jakým certifikátem či studií chce Henkel tvrzení o účincích přírodních složek doložit, se firma nevyjádřila. Nový Persil chce firma přitom propagovat nejen v TV a v tisku, ale i netradiční venkovní reklamou v zoologické zahradě či guerillovými aktivitami v parcích - opět s cílem upozornit na spojení Persilu s přírodou.

Greenwashing, či inovace?

Podle Jaromíra Chaloupka, který se značkám pracích prostředků několik let věnoval v mediální agentuře, však v tomto případě nejde o greenwashing, tedy o snahu profilovat se "zeleněji" než ve skutečnosti, ale spíš o snahu odlišit se od konkurence. Tato strategie má však podle něj jednu vadu: ekologie ve spojení s pracími prášky stejně nezabírá.

"Cílová skupina vždy budou hospodyně 18+. Jistě se najdou i 'náročné' hospodyně, ale v drtivé většině jim jde hlavně o to, aby byl prací prášek levný a hlavně účinný - bohužel na ekologii přitom moc nehledí, a tedy ani jako argument v komunikaci podle mě plošně moc neobstojí," vysvětluje Chaloupek.

Dodává však, že bude záležet i na tom, jak kreativně firma tento atribut zpropaguje. Spotřebitelky v této cílové skupině totiž inovace očekávají, ať už jsou jakékoli.

AUTOR: Lenka Tinková


Související články


Poslední diskuse k článku - 1 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek
Re: Přírodní má být už i praní
Trochu se cítím dotčená tímto tvrzením ... asi patřím do té skupiny "náročná" nebo možná nejsem hospodyně , jen 18 :-)?

"Cílová skupina vždy budou hospodyně 18 . Jistě se najdou i 'náročné' hospodyně, ale v drtivé většině jim jde hlavně o to, aby byl prací prášek levný a hlavně účinný ...
vloženo: 30.03.2011 18:47     vložil: rs Reagovat 
zobrazit všechny příspěvky

EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist