Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

I banány lze inovovat

12.07.2004  |  zdroj: Podniky a trhy  |  125× přečteno      vytisknout článek

I banány lze inovovat Potravinářské firmy v boji o zákazníka experimentují s netradičními výrobky. Teď jsou na řadě banány.
Chiquita, největší světový producent banánů, jim chce dodat příchuť několika jiných druhů ovoce. Na americkém a evropském trhu by se měly na zkoušku objevit příští rok. Kromě ovocné příchutě firma experimentuje i s konzistencí, velikostí a sladkostí svého ovoce.
Chiquita chce svoje produkty zatraktivnit. Zkouší osm příchutí, zatím však odmítá zveřejnit, které to jsou. Server BBC citoval prezidenta firmy Fernanda Aguirreho, který je laboratorními zkouškami nadšen.
\"Ochutnal jsem čtyři nebo pět různých druhů,\" nechal se slyšet Aguirre. \"Teď musíme zjistit, jestli se o ně zákazníci budou zajímat a jestli za ně budou ochotni utrácet,\" dodal. Podle něj se banány za posledních třicet let změnily jen málo.. Přesto nebo právě proto Aguirre doufá, že se mu podaří přitáhnout pozornost zákazníků a napodobit úspěch kávy firmy Starbucks.
\"Kdo by si byl před pár lety, před příchodem Starbucks, pomyslel, že někdo bude ochotný utratit čtyři nebo pět dolarů za šálek kávy?\" řekl Aguirre. \"Myslím, že pokud to někdo dokázal s kávou, my to můžeme dokázat s banány,\" uzavřel.
Firma dosud neupřesnila, jakými postupy chce banány dochutit. Patrně ve snaze předejít protestům ekologických aktivistů však prezident Aguirre upozornil, že nové banány nebudou geneticky modifikované.
Nápady Chiquity jsou nejnovější, ale rozhodně ne jediné v řadě pokusů inovovat tradiční potraviny nebo nápoje. Ukazuje se, že takový marketinkový tah může být úspěšný a zaujmout zákazníky.
Zavedeným výrobkem již je vanilková nebo citrónová Coca-Cola. Firma Heinz zase před čtyřmi lety přišla se zeleným kečupem. Ten byl přijat se skepsí - ne však u dětí, na které firma zaměřila svůj marketink. Od té doby přišla s dalšími barvami. V Německu se mezi mladou generací těší oblibě pivo smíchané s colou. Různě dochucené nápoje s nižším obsahem alkoholu se prosazují i na českém trhu.
Spotřebitelé s ekologickým cítěním slyší na pravý opak podobných experimentů. Tím jsou zcela přírodní potraviny. Podobně jako ve zbytku Evropy je i v Česku trh s takzvanými biopotravinami na vzestupu. V roce 2001 sice představovaly jen jedno procento celkové spotřeby, meziročně ale rostou o 20 až 30 procent.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist