Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Má se stát snažit, aby byli všichni bio?

15.11.2005  |  zdroj: HN  |  124× přečteno      vytisknout článek

Má se stát snažit, aby byli všichni bio?  V České republice přibývá obchodů, které nabízejí výrobky pro zdravý životní styl. Už se nejedná jen o specializované prodejny se zdravou výživou: bioprodukty je možné najít i v regálech různých typů řetězců.
Nedá se říci, že by úměrně s přibývající prodejní plochou výrobků pro zdravý životní styl přibývalo zákazníků, kteří je kupují. Odrazující je samozřejmě cena, i když odpovídá náročnosti produkce a ohleduplnosti k přírodě. Hlavně však většina občanů nemá pocit odpovědnosti za prostředí, ve kterém žije - a stát tomu nijak výrazně nenapomáhá.

Kdo připravuje kampaň
Co nefunguje u nás, funguje na Západě. K zemím, které se aktivně snaží zlepšit  životní   prostředí  , a tím životní styl svých občanů, určitě patří Rakousko. Tamní ministerstvo zemědělství a  životního   prostředí  letos druhým rokem zaštítilo iniciativu Die Nachhaltigen Wochen (Týdny výrobků z trvale udržitelných zdrojů). Snahou měsíc trvající akce je vysvětlit veřejnosti význam produktů vyrobených s ohledem na trvale udržitelný rozvoj pro jednotlivce i společnost.
Ministerstvo aktivně spolupracuje mimo jiné s retailery působícími na rakouském trhu v oblastech potravin, drogistického zboží, stavebnin i elektro, ale také s Hospodářskou komorou, ministerstvem zahraničí, ministerstvem práce a hospodářství a některými spolkovými zeměmi. Všichni se snaží cílenou kampaní přesvědčit občany, že záleží hlavně na nich coby zákaznících, kolik se prodá, potažmo vyrobí těchto produktů ohleduplných k  životnímu   prostředí  .
V čase konání označí prodejci výrobky, které výše zmíněné argumenty naplňují, a ministerstvo tuto snahu veřejně podporuje. Zúčastněné strany jsou spolu v kontaktu i po skončení kampaně a navzájem se informují o jejích efektech. Celá akce nese motto: "Moudře nakupovat. Lépe žít."

Jak to vypadá doma?
V České republice se letos poprvé slavilo září jako Měsíc  biopotravin  a  ekologického  zemědělství. Měsíc  biopotravin  je koordinovaný Svazem  ekologických  zemědělců Pro-Bio: jeho cílem je povzbudit co nejvíc lidí k ochutnání  biopotravin  a posouzení rozdílu mezi nimi a konvenčními výrobky; obecně pak zvýšit povědomí o tuzemských biopotravinách a jejich producentech.
Kromě toho se nabídka těchto výrobků stále více dostává i na regály nejen v potravinových řetězcích, ale i drogistických, které tímto spojením deklarují provázanost se zdravým životním stylem i ve formě jídla. Co zatím chybí bionabídce na českém trhu, je výše popsaná provázanost výrobce, prodejce a vlády, která - jak vidno ze zkušeností za hranicemi - jinde funguje.

AUTOR: Martina Horká,
vedoucí resortu nákupu & marketingu
DM - drogerie markt


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist