Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Jaký je potenciál biotrhu?

13.09.2006  |  123× přečteno      vytisknout článek

Jaký je potenciál biotrhu?

Zmapovat český trh s biopotravinami měla za úkol na základě zadání ministerstva zemědělství společnost Synergy Marketing. Studii, která zjišťovala především penetraci konzumentů biopotravin a jejich hodnocení těchto produktů, zpracovala agentura GfK Praha.
Jiří Felčárek
První část výzkumu, omnibusová studie, se uskutečnila ve dnech 21.-31. července letošního roku. Výzkum byl proveden formou osobních rozhovorů v domácnostech na reprezentativním vzorku 1000 respondentů ve věku 15-79 let, oslovených na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru. Druhá část studie se zaměřila na rozhovory s vedoucími či majiteli prodejen. Výzkumu se zúčastnilo 50 prodejců z celé ČR, kteří v sortimentu bioprodukty nemají.
Z výsledků vyplynulo, že mnohem vyšší zastoupení pravidelných zákazníků biopotravin mají ženy a respondenti s vysokoškolským vzděláním. Významně vyšší je rovněž zastoupení pravidelně nakupujících biopotraviny ve věkovém rozmezí 25-40 let. Tento poměr je naopak nižší u nejmladších a nejstarších věkových kategorií.
Nabídka zákazníkům v celkovém hodnocení spíše postačuje, ale z respondentů, kteří biopotraviny nakupují, jich má více než třetina k současné nabídce výhrady a nabídku hodnotí jako neuspokojivou. Nejdůležitějším motivem, který by spotřebitele zřejmě přiměl se více zajímat o bioprodukty a preferovat je oproti ostatním výrobkům, je zdraví. Název "bio" pak asociuje výrobky bez chemických přísad, vypěstované bez chemického hnojení a obecně zdravé, přírodní, ekologicky vypěstované potraviny. Tři procenta respondentů mají název biopotravina spojený s cenou, a tedy dražším výrobkem. Zhruba 2 % respondentů mají spontánní asociace vyloženě negativní - uváděli, že jde o produkty nedobré, nebo uvedli, že s touto značkou je spojen jen mediální humbuk či jde o podvod.
Autor pracuje na ministerstvu zemědělství.
Češi jsou patrioti. Většina zákazníků preferuje české biovýrobky, výhradně zahraniční vyžaduje pouze procento z nich. Zemi původu nerozlišuje 40 % kupujících.

Zdroj: Marketing & media


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist