Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Bio v testovací fázi

26.01.2007  |  123× přečteno      vytisknout článek

Bio v testovací fázi Nový styl si žádá novou cestu. Německé městečko Unterfranken se novotám nebrání a rozjelo projekt, ve kterém vychází vstříc především regionálním pekařským výrobkům z ekologického zemědělství.

Projektu s názvem BioRegal Unterfranken, který finančně podpořilo zemské ministerstvo zemědělství, se zúčastnilo 24 pekáren a 15 výrobců. Cíl byl podle Annemarie Lindnerové z odvětví agrárního marketingu na Universitě Kassel jediný: "Zvýšit poptávku po ekologických pekařských výrobcích a současně rozvinout novou distribuční cestu biosortimentu, čímž by se podařilo získat nové zákazníky." Celá akce kromě ekologické výroby "postrkuje" do povědomí spotřebitelů také regionální výrobce a fair-trade výrobky. Výrobky nesoucí značku tohoto projektu najdou spotřebitelé ponejvíce v pekárnách, poněkud méně místa jim věnuje klasický maloobchod nebo např. řeznictví.

TURISTÉ JSOU ZVYKLÍ

Problém, jak o celé akci informovat zákazníky, vyřešilo několik letáků a prospektů a také testovací fáze. Po dobu 14 dnů zaměstnanci poctivě plnili regály vybraných obchodů výrobky splňujícími stanovená kritéria, a pak jenom sledovali vývoj poptávky.

Na co kladou obchodníci největší důraz, když vybírají zboží do svých regálů? "Pro nás je největším kritériem regionalita, tedy místo, odkud výrobek pochází," svěřuje se vedoucí rodinného pekařství Gebert Christiane Gebertová. Nabízený sortiment sahá od bionudlí, rýže a oleje přes sladkosti až ke kávě s nálepkou fair-trade. Některé zboží jde na odbyt rychle, některé pomaleji. Jak ale sama říká, dlouhodobě si dovede představit i větší nabídku biovýrobků. "Mnoho zákazníků se až z našich regálů dozví, co všechno pochází z jejich, a tedy i našeho regionu."

Ulrike Franzová z pekařství Franzenbäck ve městečku Iphofen si všimla, že turisté kupují biovýrobky více než místní obyvatelé. "Místní až dosud reagovali na biovýrobky spíše zdrženlivě," říká obchodnice. A co ve svém sortimentu nabízí? Přibližně to samé jako její kolegyně z pekařství Gebert. A stejně jako ona doufá, že testovací fáze k ní přivede nové zákazníky, kteří jí i po jejím skončení zůstanou věrni.

Zpracováno podle časopisu Lebensmittel Praxis


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist