Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Jak překročit hranici regionu

10.11.2007  |  zdroj: HN  |  126× přečteno      vytisknout článek

Jak překročit hranici regionu

Těžko hledat "zelenější" firmu než takovou, která vyznává zelenou filozofii z podstaty svého podnikání. Jana Matoušková ze společnosti PRO-BIO vysvětluje, jak je v jejich firmě nastaven marketingový mix.

V současné době zatím ještě neexistuje v oblasti bioproduktů citlivost zákazníka na značku, ale přijde doba, kdy se tak stane. Stěžejní kapitolou naší marketingové strategie je proto strategie značky, originalita a moderní design obalů biopotravin.

Stále
inovovat

Společnost PRO-BIO, která letos oslavila 15 let své existence, patří mezi největší české výrobce a zpracovatele biopotravin. Sortiment společnosti představují pouze trvanlivé výrobky, převážně rostlinného charakteru, a řada ekologické čisticí kosmetiky.

V produktové komunikaci je pro nás důležitý pečlivý výběr nového sortimentu. Pracujeme na neustálém oživování a rozšiřování nabídky. Mapujeme potřeby zákazníka a volíme ty výrobky, které na trhu dlouhodobě chybí a které mají přidanou hodnotu.

V minulém roce jsme vyvinuli několik směsí k přípravě rychlého a jednoduchého pokrmu, připravili jsme zákazníkům hotové směsi na pečení domácího chleba, letos jsme například přišli s novinkou Instantní špaldové kafe s cikorkou, které se jednoduše rozpustí i ve studené vodě, což dříve bylo nemyslitelné. Rádi bychom rozšířili nabídku kojenecké výživy o kvalitní bio příkrmy a spolupracujeme na jejich zavedení s předním evropským výrobcem.

Zatím na úrovni velkoobchodu

Spokojenost zákazníka se snažíme zajistit například i tím, že k našim produktům nabízíme doprovodné služby - recept na každém výrobku, internetové stránky plné informací a receptů, propagační materiály, zbudovali jsme zákaznické centrum pro případné dotazy, pořádáme bioslavnosti pro širokou spotřebitelskou základnu, účastníme se akcí na podporu biopotravin apod. Velký důraz primárně klademe na kvalitu biopotravin, kterou pravidelně kontroluje naše laboratoř. V neposlední řadě dbáme na vzhled našich bioproduktů a věnujeme velkou pozornost obalovému designu.

Vzhledem k tomu, že jsme velkoobchod a zatím neprovozujeme vlastní maloobchod, je nezbytné, aby dobře fungovala spolupráce s našimi prodejci biopotravin. Jsme s nimi v úzkém kontaktu a spolupracujeme na různých projektech v oblasti podpory prodeje.

Partneři v propagaci

Měsíc biopotravin byl letos vyhlášen již potřetí. Jedná se o měsíc září ve znamení biopotravin (ochutnávky v prodejnách i řetězcích, nákupy se slevou), bio jarmarků a dnů otevřených dveří na ekofarmách. Projekt je garantovaný ministerstvy zemědělství a životního prostředí. V letošním roce se jeví měsíc bio svým rozsahem i zájmem médií jako největší za celou jeho historii.

Naše firma je ryze česká, což je u zákazníka chápáno jako pozitivum. To, že část sortimentu dovážíme i ze zahraničí, je bohužel nutností. Je-li to možné, upřednostňujeme původ český či z nejbližšího okolí. Bio trh v současnosti roste dynamičtěji než kterékoliv jiné odvětví a je třeba toto tempo udržet. Tomu jsme podřídili nejen marketingové, ale také výrobní a obchodní aktivity.

Osvěta Špaldíkem a Hrašinkou

Před rokem jsme založili novou tradici na Staroměstsku - vlastní bio akci pro široké publikum s jednoduchým názvem "Bioslavnosti ve Starém Městě pod Sněžníkem". Letošní 2. ročník navštívily více než 2 tisíce zájemců. Bioslavnosti se budou konat pravidelně v polovině července, což je ideální čas k návštěvě Starého Města a k výletům do okolních hor. Pro účastníky Bioslavností je kromě nabídky biopotravin a bio občerstvení připraven i pestrý doprovodný program s živou hudební produkcí, promítáním filmů s ekologickou tematikou a exkurzemi po okolních ekofarmách.

Letos jsme program oživili premiérou představení pro malé děti, loutkovým divadlem s příběhem "Jak udatný Špaldík zachránil království Bioharmonie". Ve spolupráci s pražským divadelním souborem Krab, jejichž autorská představení jsou zaměřena na diváky z řad mateřských škol, jsme společně připravili pohádkové představení, které nejen pobaví, ale i vzdělává. Ti nejmenší tak poznají hlavní hrdiny příběhu, kterými jsou plodiny, hojně pěstované v ekologickém zemědělství. Dva protagonisté, Špaldík a princezna Hrašinka, jsou taktéž vyobrazeni na dětských tričkách. Cílem je nejmenším dětem ukázat, které potraviny jsou o něco zdravější než jiné. Divadlo se bude během školního roku hrát po mateřských školách v Praze a okolí a bude dále nabízeno státním a neziskovým organizacím na podporu osvěty biopotravin u malých dětí.

Dále se účastníme mj. i tradičních bio akcí, mezi které patří veletrh Biostyl, Salima, Země živitelka, bio veletrh Biofach (Norimberk) a dalších akcí, jakými jsou bio jarmarky, bio dožínky, Den Země apod.

"Bio" je do jisté míry dnes módní záležitostí a produkty jsou si vzhledově podobné. Tento fakt hodláme brzy změnit a na začátek příštího roku plánujeme spustit do oběhu nový design značky Bioharmonie, který odpovídá potřebám trhu. Zatím bude komunikován pouze v kamenných bio obchodech.

Co je doma, to se také počítá

Jelikož patříme mezi největší regionální zaměstnavatele, pečujeme o dobré jméno v místě sídla firmy. Podporujeme místní sportovní kluby, dětské aktivity a jsme členem místní akční skupiny MAS Horní Pomoraví. Spolupracujeme s obcí v oblasti životního prostředí a prosazujeme např. vytápění Starého Města biomasou, podporujeme protahování běžkařských stop, nabízíme prodej bio masa z místní ekologické farmy Agrisen aj. Díky kulturním akcím, které pořádáme - Bioslavnosti, festival Biofest, úklidové akce v rámci Dne Země -, se nám daří nejen oživit kulturní dění na Staroměstsku, ale taktéž zvyšovat ekologické povědomí u místních obyvatel.

Jana Matoušková

je marketingová manažerka společnosti PRO-BIO.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist