Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

I rychlé občerstvení může být zdravé

31.01.2008  |  zdroj: HN  |  138× přečteno      vytisknout článek

"Bio kult" je trend, o kterém po loňském boomu přestávají v Česku pochybovat i ti největší pochybovači

Bio-cafes je koncept, který deklaruje, že spojuje zdánlivě nespojitelné: rychlé občerstvení a zdravý životní styl. Klára Křivská popisuje, na jakých základech tento koncept funguje.

Zdravé občerstvení, moderní interiér a kvalitní služby - takové jsou základní rysy řetězce Bio-cafes. V současné době provozuje řetězec 6 restaurací, nabízejících občerstvení z bio surovin.

Naším cílem je nabízet rychlé, ale přesto zdravé a kvalitní občerstvení za velmi příznivé ceny, například ve srovnání s velkými fast food řetězci. Nabídka zahrnuje výběr čerstvých ovocných a zeleninových džusů, salátů i sendvičů, čerstvé polévky, různé druhy káv a kávových specialit, mléčných koktejlů, dezertů a v neposlední řadě bio vína a bio pivo.

Jaká je cílovka?

Naší snahou není uspokojit pouze malé procento lidí, kteří jsou pravidelnými konzumenty biopotravin, ale zaměřit se na širokou populaci, která s biopotravinami a jinými výrobky v bio kvalitě nemá žádnou zkušenost. Nejvýznamnější cílovou skupinu tvoří ženy od 25 do 40 let a neméně důležitou skupinou jsou děti. Dětským zákazníkům je přizpůsoben celý Bio-cafes koncept nejen vybavením interiéru (v každé restauraci je dětský koutek), ale i speciálním dětským menu. Všechny restaurace jsou nekuřácké.

Nedílnou součástí poskytovaných služeb je catering, který jsme schopni připravit v Bio-cafes i v prostorách zvolených klientem. Jednotlivé provozovny jsou využívány k pořádání tiskových konferencí, firemních prezentací, školení nebo párty. Cílovou skupinu zde tvoří významné společnosti, ambasády a subjekty veřejné správy.

Wi-Fi připojení je důležitou součástí poskytovaných služeb, která umožňuje konání obchodních jednání či schůzek.

Druhou významnou skupinu cateringových akcí tvoří pořádání dětských párty, které připravujeme dle přání malých i velkých zákazníků nejen z hlediska cateringu, ale i z hlediska programu a veškeré slavností výzdoby.

Malá bio informovanost

Nedůvěra českých lidí v biopotraviny je umocněna velmi nízkým povědomím o výhodách bio kvality. Přestože zde existuje několik nevládních organizací zabývajících se propagací biopotravin, komunikace významných firem nabízejících bioprodukty je zatím pouze v začátku. Stále se setkáváme s názorem, že bio je něco zdravého, vegetariánského, dietního, tedy "něco nedobrého". Přitom v bio kvalitě je možné koupit šunku, uherák, maso, sýry, pečivo, zeleninu, ovoce, a dokonce i víno a pivo.

Přestože naše stálá nabídka je rozsáhlá, snažíme se ji stále obohacovat a upravovat dle zpětné vazby zákazníků. Pro zatraktivnění nabídky a větší možnost výběru na každý měsíc připravujeme a komunikujeme nově vytvořené produkty.

Většinu surovin pro výrobu produktů odebíráme od českých dodavatelů. Bohužel však v některých případech není tuzemský dodavatel schopný zaručit požadovanou stálost kvality a potřebné množství a existují i suroviny či produkty, které se ještě na českém trhu nevyskytují vůbec nebo jejich kvalita či cena není srovnatelná.

Dbáme také na estetickou stránku, tak aby i naše produkty a obaly byly v souladu s designem restaurací.

Lokalita určuje zákazníky i marketing

Každá z našich restaurací vzhledem ke své lokalitě vyžaduje rozdílný způsob komunikace. Prvně otevřenou Bio-cafes restaurací byla provozovna v Praze 2, která si již našla svoji stálou klientelu, zejména z rezidentů Prahy 2, z velké části tvořenou "Expaty", žijícími a pracujícími v Praze, dále také spolupracujeme s rezidencemi a hotely v okolí.

Provozovna v Praze 5 získává své klienty zejména z okolních kancelářských a obchodních budov. Spolupracujeme také s apartmány a penzióny v okolí, pro jejichž klienty připravujeme snídaně. Přestože je restaurace Pasáž Broadway umístěna přímo v centru, i zde kromě turistů tvoří velkou část klientely zaměstnanci z okolních bank, kanceláří a obchodů. V obchodním centru Šestka spolupracujeme s marketingovým oddělením a partnersky se podílíme na eventech organizovaných centrem. Bio-cafes, které bylo v prosinci nově otevřeno na Klárově, je prozatím navštěvováno nejvíce turisty.

Podpora propagace biopotravin

Bio-cafes se aktivně zapojuje do celostátní akce na podporu biopotravin a ekologického zemědělství - "Měsíc biopotravin". Důležitým eventem v oblasti biopotravin je největší veletrh v ČR Biostyl. Bio-cafes se ho účastní nejen jako vystavovatel, ale také v jeho doprovodném programu a zajištěním cateringu.

Jako vystavovatelé se také podílíme na menších akcích, jako jsou Biodožínky či Biojarmarky.

Naším projektem na podporu bio segmentu je reklamní kampaň Bio-cafes "Žijte bio - jezte bio", na které s námi spolupracuje několik dalších organizací a jednotlivců. Základem jsou emotivní fotografie těhotných VIP maminek, nafocené fotografem Rossanem B. Maniscalchim. Dále velmi úzce spolupracujeme s mateřskými a základními školami v Praze v rámci projektu "Biopotraviny dětem". Pro stálé zákazníky máme připraveny různé věrností programy.

Naším záměrem je v blízké době, ještě před zahájením franchisingu do evropských zemí, rozšířit koncept Bio-cafes nejprve na Slovensko a následná expanze do jiných měst České republiky, která se již intenzivně připravuje.

Klára Křivská pracuje jako manažerka komunikace společnosti Bio-cafes.


Pastva i pro oči?

Koncept designu interiéru Bio-cafes byl inspirován přírodou a jejími barvami, jako jsou zelená, žlutá, oranžová, hnědá a přírodní dřevo. Hlavní dominantou restaurací je bar v bílé barvě s nádechem oranžové, stejně tak, jako je tomu u ostatního nábytku (barové pulty, stoly). V kavárnách najdou zákazníci pohodlný sedací nábytek v oranžové, zelené a hnědé barvě. Celý interiér restaurace je vyzdoben fotografiemi fotografa Rossana B. Maniscalchiho. Atmosféru dotvářejí tóny speciálně vybrané etnické hudby a několik LCD televizorů, na kterých je možné sledovat filmy o přírodě a jiné zajímavé dokumenty.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist