Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Benefit zdraví u bio nestačí

28.04.2009  |  zdroj: Marketing & Media  |  125× přečteno      vytisknout článek

Benefit zdraví u bio nestačí Biopotraviny potřebují cílenější podporu, i kampaň SZIF se mění.

Bez mediální a marketingové podpory ze strany obchodníků a státu čeká ekologické zemědělství v ČR nejistý rok. Na tom se vesměs shodli účastníci nedávného Bio Summitu, kde vedle převládajícího entuziasmu příznivců bio jako životního stylu zazněly i skeptičtější názory.

Marketing bioproduktů na moderním trhu se dostává do paradoxní situace, kdy se často nevyplácí bio promovat. Ceny za promoce jsou stejné jako u standardních produktů, obrat je ale nesrovnatelně nižší. Bez komunikace se přitom stěží zvýší.

Podle agentury Green Marketing vzrostla meziroční spotřeba potravin o 40 %, oproti posledním rokům to znamená mírné zpomalení. Pro obchodníky, kteří investice s dlouhodobou návratností nyní přehodnocují, nejsou ani tato čísla uspokojivá. Zvláště pokud je přepočítají na reálné zisky. Podíl spotřeby biopotravin na celkové spotřebě potravin a nápojů totiž stále nedosahuje ani 1 %.

Pravidelné výzkumy GfK navíc ukazují spíše na pokles počtu lidí, kteří bio kupují pravidelně: z téměř 5 % v roce 2007 na 2 % v roce 2008. Podle Toma Václavíka z Green Marketingu ale záleží na metodě výzkumu a velikosti vzorku. Potvrzuje nicméně, že biopotraviny v ČR zatím pravidelně kupuje jen velmi malá skupina lidí. "Nicméně tato skupina lidí se v posledních letech rozšiřuje s tím, jak přibývají informace o výhodách biopotravin. Roste také skupina lidí, kteří biopotraviny zařazují do košíku občas. Tito lidé potřebují být o výhodnosti svého nákupního rozhodování neustále ujišťováni. Potřebují informace, které je přesvědčí, že zvolili správně a že nákupem biopotravin pomáhají nejen sobě, ale také přírodě, zvířatům a budoucnosti," vysvětluje Václavík s tím, že tato informační iniciativa zůstává na výrobcích a maloobchodnících. Obchodní řetězce, jejichž podíl na trhu bio vzrostl na 72 %, budou letos podporovat hlavně své privátní bioznačky. Např. Ahold plánuje uvést tři desítky nových výrobků pod značkou Albert Bio.

Také stát chce v komunikaci bio udávat tón, tříletá kampaň SZIF s rozpočtem 25 mil. vstupuje nyní do druhé poloviny. A bude vypadat jinak: místo billboardů se rozpočet přesune do printové inzerce, kde se očekává větší zásah cílové skupiny. Informovanost veřejnosti má zvýšit také PR a soutěže na internetu. "Díky kampani naší i řetězců a různých neziskových organizací lidé většinou biopotraviny znají. Nyní je třeba posílit vnímání bio jako produktů ekologického zemědělství, které je dobré pro přírodu, krajinu a tím zpětně i pro společnost," říká Dana Půtová, ředitelka marketingu SZIF.

AUTOR: Jan Patera


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist