Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Krizi vnímáme jako příležitost

25.05.2009  |  124× přečteno      vytisknout článek

Krizi vnímáme jako příležitost

V dubnu obdržela v Paříži česká společnost Country Life ocenění "Good Egg - Dobré vejce". Ocenění vyhlašuje mezinárodní organizace na ochranu hospodářských zvířat Compassion In World Farming a získat jej mohou společnosti podporující nebo prodávající vejce z volných chovů nebo chovů na podestýlce. Nejen o vejcích, ale o celém trhu s bioprodukty jsme hovořili s Lubomírou Chlumskou, marketingovou manažerkou společnosti.

Jaké změny se u vás udály během tohoto roku?

V roce 2008 jsme v rámci našeho velkoobchodního sortimentu zavedli 180 novinek. Jednalo se o celou škálu výrobků od těstovin, rostlinných nápojů a kysaných výrobků přes speciální potraviny, jako je naklíčené mleté lněné semínko či směsi speciálních olejů, až po rozšíření řady ekologické drogerie a přírodní kosmetiky. V rámci naší biopekárny jsme v roce 2008 nabídli zákazníkům 8 nových výrobků, vč. řady pečiva z kamutu, prapůvodní obiloviny s výjimečnými výživovými vlastnostmi. Jedná se o první řadu bio kamutového pečiva prodávaného v ČR.

A kromě nových výrobků?

Hodně jsme se věnovali zdokonalení našich existujících provozů - po rekonstrukci jsme znovuotevřeli naši prodejnu v Dejvicích na Praze 6, která je naší největší. Na přelomu roku jsme také realizovali změnu koncepce v prodejně a občerstvení v Jungmannově ulici, kde jsme zavedli samoobslužný výdej jídel a v rámci prodejny rozšířili nabídku sortimentu vč. zavedení prodeje bio ovoce a zeleniny. V ekocentru v Nenačovicích u Berouna jsme otevřeli vzorkovou prodejnu velkoobchodu Country Life - prodejnu Archa.

Do jaké míry letos pociťujete ekonomickou krizi na odbytu své produkce?

Zákazníci bezpochyby víc hledí na cenu. Pro větší část je ale bio a zdravý životní styl důležitou součástí jejich života a konzumace těchto potravin se nevzdávají. Zajímají se však o cenové akce a jiné zvýhodněné nabídky. Hledají, kde by konkrétní výrobek nakoupili co nejlevněji, a čím dál tím více pro ně chodí do supermarketů a hypermarketů. Někdy, pokud je v oblasti zdravé výživy k dispozici výrobek jak v konvenční, tak v biokvalitě, dají nyní zákazníci přednost variantě konvenční, ale to se děje spíše jen tehdy, když je biovarianta výrazně dražší.

A velkoobchod?

Mnoho odběratelů našeho velkoobchodu, hlavně menších prodejniček, se potýká s problémy, mají obavy z budoucnosti. Zákazníků mají stále stejně, ale dělají menší nákupy. Dokonce skončil i jeden z našich velkých odběratelů. Na druhé straně máme mnoho odběratelů, kteří si nestěžují a daří se jim. Jde především o větší pražské prodejny, často umístěné v prestižních lokalitách. Jejich zákazníci často patří k sociálně silnějším vrstvám. Celkově by se dalo říci, že panuje všeobecná nervozita, ale i důvěra v budoucí pozitivní vývoj.

Museli jste pod vlivem ekonomické krize upravit svou cenovou politiku?

Ceny upravujeme neustále, snažíme se pružně reagovat na situaci na trhu. Nelze říci, že bychom právě z důvodu krize museli nějak významněji upravovat cenovou politiku. Výraznější úpravy cen jsme naopak museli uskutečnit v souvislosti se změnou kurzu české koruny.

Jaké máte plány na tento rok?

Krizi vnímáme jako příležitost - příležitost pro hledání nových možností, lepších řešení. Jednou z klíčových oblastí, na kterou se chceme v tomto roce zaměřit, je zkvalitňování našich stávajících služeb a zefektivnění stávajících aktivit. Proto pracujeme na projektech, jejichž cílem je zvýšení spokojenosti odběratelů i koncových zákazníků. Plánujeme také modernizaci některých našich technologií.

Na konec jara chystáme otevření bistra, které doplní naši nově rekonstruovanou prodejnu v Dejvicích na Praze 6. Chystáme i zavedení zajímavých novinek do našeho sortimentu. Máme i další projekty, o kterých bych zatím nechtěla mluvit. Jejich výsledky budou zákazníci moci brzy sami posoudit.


AUTOR: Radana Čechová

ZDROJ: REGAL


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist