Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Průzkum: Automaty na mléko

30.10.2010  |  67× přečteno      vytisknout článek

Automaty na čerstvé mléko občany ČR zaujaly. Každý druhý má zájem tímto způsobem mléko nakupovat.

Informovanost


Tři čtvrtiny občanů ČR považují způsob prodeje čerstvého mléka prostřednictvím automatů za dobrý nápad (71%). Stejně vysoký podíl (71%) tvoří ti, kteří vědí nebo slyšeli o tom, že existují místa, kde již lze mléko tímto způsobem nakupovat.

Informace o automatech se k občanům dostávají nejen prostřednictvím televizních pořadů nebo článků v novinách, časopisech a regionálním tisku (69%), ale poměrně často také neformálně - diskusemi se členy rodiny a známými, a to jak osobně, tak po internetu (19%).


Spotřebitelský zájem


grafPokud by byl automat na mléko umístěn v obci, místě bydliště nebo tam, kam chodí občané nakupovat, každý druhý říká, že by ho využíval (53%, z toho 23% určitě ano) - viz graf. Spotřebitelský zájem projevují častěji ženy (dvě třetiny), lidé středního věku (více než polovina) a rodiče dětí předškolního a školního věku (více než každý druhý). Deklarovaná nákupní ochota je také zřetelně podmíněna zájmem o nákup kvalitních potravin: mlékomaty vítají především občané kupující potraviny v biokvalitě, postrádající na pultech obchodů tuzemské potraviny a projevující zájem nakupovat produkty přímo ze zdroje - od zemědělců.


Co lze konstatovat...


Dotazovaní se vyjadřovali konkrétně a odpovědí bylo velké množství. Z přínosů mlékomatů je nejvíce oceňována možnost získat čerstvý, kvalitní a chutný ("neošizený") produkt, jehož cesta od výrobce ke spotřebiteli není zbytečně prodlužována. Občané kladně kvitují podporu českých zemědělců, uvědomují si, že jde o podporu regionálních podnikatelů. Případná rizika spatřují především v dodržování hygieny a zajištění nezávislé kontroly jakosti a nezávadnosti mléka. Aby byli zemědělci v prodeji mléka dlouhodobě úspěšní, je třeba, aby napřeli své úsilí především k oblasti marketingu. Občany je nutno systematicky, intenzivně, srozumitelně a zcela konkrétně informovat o původu a kvalitě produktu, podmínkách zacházení s čerstvým mlékem a o cestě mléka od zdroje až na stůl.

Zdroj:
DEMA a. s.

průzkum trhu a veřejného mínění od roku 1993

Michalská 12, 110 00 Praha 1
telefon 224 225 659, 224 229 464

mobilní telefon 608 479 274
fax 224 230 129

e-mail info@dema-praha.cz
www www.dema-praha.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist