Pátek, 19. dubna 2024

Průzkum - Nakupování biopotravin

Biopotraviny stojí ve světle pozornosti občanů ČR, každý druhý však vnímá označení bio jako marketingovou nálepku.

Průzkum - Nakupování biopotravin

Nákup biopotravin

Polovina občanů ČR již sice zařazuje biopotraviny do svého nákupního koše, avšak pravidelný nákup tvoří zatím poměrně malou část (3%). Viditelně častěji jde o nákup pouze občasný (17%) anebo výjimečný (28%). Každý druhý občan biopotraviny nekupuje, spokojuje se s běžnými produkty (52%).

grafSpotřebitelé se rekrutují výrazně častěji z řad žen (každá druhá) než mužů (každý třetí), občanů mladšího a středního věku (vždy každý druhý) než seniorů (každý třetí) a osob s vyšším (každý druhý) než nižším (každý třetí) vzděláním. Častěji k nim patří rodiče dětí předškolního a školního věku (šest z deseti) než ti, kteří děti toho věku nemají (čtyři z deseti). Podmíněnost finanční situací domácnosti občanů je velmi výrazná: čím je příznivější, tím častěji jsou nakupovány potraviny v biokvalitě.

Informovanost

Jako informační zdroj využívají občané nejčastěji články v novinách (39%), televizní pořady (30%) a informační letáky či brožury (29%). Prostřednictvím internetu vyhledává informace, týkající se biotématiky, každý sedmý (14%). Každý třetí občan (35%) využívá neformálních způsobů, jak získávat informace o biopotravinách, diskutuje doma, v rodině, s přáteli apod. Přímá cesta k informacím má spíše podobu návštěvy prodejen s bioprodukty či využívání ochutnávkových akcí. Navštěvování veletrhů, výstav či vyhledávání restaurací, ve kterých se vaří z bioproduktů, je mnohem méně časté.

Co lze konstatovat...

Z výsledků průzkumu vyplývá - čím častěji občan nakupuje biopotraviny, tím více využívá veškerých informačních zdrojů. To, že je bio pouze šikovnou marketingovou nálepku, si však přes všechny osvětové kampaně a informační toky myslí nejen dvě třetiny těch, kteří biopotraviny vůbec nekupují, ale i třetina nakupujících.

Zdroj:

DEMA a. s.

průzkum trhu a veřejného mínění od roku 1993

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů