Rafinérie sníží obsah síry v palivech
Několik stovek miliónů korun bude investovat Česká rafinérská do projektu, který
by měl umožnit vyrábět pohonné hmoty splňující ekologické normy Evropské unie.
Jejich zpřísněná podoba začne platit od roku 2005. \"Jedná se o výstavbu nové,
takzvané tříodtahové dělicí kolony v kralupské rafinérii, která je součástí
celkového projektu zvyšování kvality pohonných hmot pod názvem Čistá paliva,\"
uvedl mluvčí České rafinérské Jaroslav Růžek. Připravované zpřísnění evropských
ekologických parametrů počítá hlavně se snížením povoleného obsahu síry v
palivech. V současné době je její limit pro obsah v automobilových benzínech 150
tisícin procenta. Od roku 2005 by to mělo být třikrát méně a od roku 2009 pouze
jedna tisícina procenta. \"Nová technologie nám již umožní výrobu benzínu právě
s jednou tisícinou procenta,\" informoval Růžek. Hlavní konkurenti České
rafinérské se na nové předpisy také připravují, pokud by tak nečinili, ztratili
by svoji konkurenceschopnost. Představitelé společnosti odmítají zveřejnit
přesnou výši investice, protože by to podle jejich názoru mohlo ovlivnit
výběrové řízení na dodavatele. \"Potenciální dodavatelé by se tak řídili
zveřejněnou sumou a už by se nesnažili nabídnout pro nás co nejvýhodnější
podmínky,\" míní Růžek. Projekt bude financovat Česká rafinérská, po jejím
očekávaném přechodu na přepracovací rafinérii budou splátky součástí
přepracovacího poplatku. Ten budou platit akcionáři za zpracování ropy a budou v
něm zahrnuty náklady firmy. Česká rafinérská je největším tuzemským výrobcem
pohonných hmot. Mezi lety 1997 až 2002 investovala do svého rozvoje přibližně
sedmnáct miliard korun. Největším projektem za asi sedm miliard byla výstavba
jednotky fluidního katalytického krakování, která ze zpracovávané ropy umožnila
výrazně zvýšit produkci pohonných hmot. ZDROJ: HN
Několik stovek miliónů korun bude investovat Česká rafinérská do projektu, který by měl umožnit vyrábět pohonné hmoty splňující ekologické normy Evropské unie. Jejich zpřísněná podoba začne platit od roku 2005.
\"Jedná se o výstavbu nové, takzvané tříodtahové dělicí kolony v kralupské rafinérii, která je součástí celkového projektu zvyšování kvality pohonných hmot pod názvem Čistá paliva,\" uvedl mluvčí České rafinérské Jaroslav Růžek.
Připravované zpřísnění evropských ekologických parametrů počítá hlavně se snížením povoleného obsahu síry v palivech. V současné době je její limit pro obsah v automobilových benzínech 150 tisícin procenta. Od roku 2005 by to mělo být třikrát méně a od roku 2009 pouze jedna tisícina procenta. \"Nová technologie nám již umožní výrobu benzínu právě s jednou tisícinou procenta,\" informoval Růžek. Hlavní konkurenti České rafinérské se na nové předpisy také připravují, pokud by tak nečinili, ztratili by svoji konkurenceschopnost.
Představitelé společnosti odmítají zveřejnit přesnou výši investice, protože by to podle jejich názoru mohlo ovlivnit výběrové řízení na dodavatele. \"Potenciální dodavatelé by se tak řídili zveřejněnou sumou a už by se nesnažili nabídnout pro nás co nejvýhodnější podmínky,\" míní Růžek. Projekt bude financovat Česká rafinérská, po jejím očekávaném přechodu na přepracovací rafinérii budou splátky součástí přepracovacího poplatku. Ten budou platit akcionáři za zpracování ropy a budou v něm zahrnuty náklady firmy.
Česká rafinérská je největším tuzemským výrobcem pohonných hmot. Mezi lety 1997 až 2002 investovala do svého rozvoje přibližně sedmnáct miliard korun. Největším projektem za asi sedm miliard byla výstavba jednotky fluidního katalytického krakování, která ze zpracovávané ropy umožnila výrazně zvýšit produkci pohonných hmot.
ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích