Pátek, 19. dubna 2024

Krátce z dopravy - EU

Krátce z dopravy - EU

Schválen emisní limit CO2 do 3,5 t - Plénum Evropského parlamentu se shodlo konečně s Radou ministrů dopravy zemí EU a schválilo pro malá nákladní vozidla do 3,5 t velkou většinou v polovině února limity emisí CO2. Podle toho platí jako dlouhodobý cíl pro rok 2020 mezní hodnota 147 g/km. Od roku 2014 se bude postupně zavádět hodnota 175 g/km. V tomto roce musí zmíněných 175 g/km dosáhnout 70 % vozidel, vyrobených jedním výrobcem. V roce 2015 se podíl zvýší na 75 %, 2016 na 80 % a 2017 na 100 %.

Zpráva expertů o alternativních palivech - Alternativní paliva mají potenciál nahradit postupně fosilní energetické zdroje a učinit dopravu udržitelnou od roku 2050 - podle zprávy expertů o budoucích palivech pro dopravu, jež byla předložena Evropské komisi. Evropská unie bude potřebovat energetické dodávky pro dopravu bez nafty a z velké části bez CO2 od roku 2050 z důvodu nutnosti snížit jejich dopad na životní prostředí a též kvůli bezpečnosti dodávané energie. Skupina expertů poprvé zvolila komplexní přístup, pokrývající celý dopravní sektor. Očekávaná poptávka ze všech dopravních oborů se dá uspokojit kombinací elektřiny (baterie nebo vodíkové palivové články) a biopaliv, jakožto hlavní alternativy, syntetických paliv (stále více z obnovitelných zdrojů) jako překlenovací řešení a metanu (přírodní plyn a biometan) a LPG jako doplňkových paliv.

Komise na podporu závěrů IMO - Po setkání na vysoké úrovni se skupinou expertů dopravní eurokomisař Siim Kallas a eurokomisařka Connie Hedegaardová pro ochranu klimatu uvedli: "Diskutovali jsme, jak Evropa může co nejlépe pokročit, aby námořní sektor přispíval ke snižování emisí skleníkových plynů, když neexistuje mezinárodní úmluva. Ale pochybnosti tu nejsou: Evropa musí vyvinout veškeré úsilí, aby pomohla Mezinárodní námořní organizaci IMO (funguje v systému OSN) dohodnout se letos na globálních opatřeních k omezení emisí CO2 z lodí pro současnost a pro delší období."

Nový kordinátor pro dunajský prostor - Při koordinaci strategie EU pro dunajský prostor povede Rakousko do budoucna oblasti "Zlepšení mobility a multimodality na vodních cestách", "Investice do lidí a kvalifikace" a "Zlepšení institucionálních kapacit a spolupráce". Oznámil to rakouský eurokomisař Johannes Hahn. Rakousko tak je hlavním odpovědným za propojení kontaktních osob a vedoucích projektů v podunajských státech. Rakouský ministr zahraničí Michael Spindelegger k tomu uvedl, že "přenesení hned tří prioritních oblastí na Rakousko je uznáním naší dosavadní práce". Založení rakouské společnosti pro vodní cesty "Via Donau" v roce 2005 se vyplatilo. Ta se v současnosti zabývá v pověření ministerstva dopravy záležitostmi infrastrukturního a dopravního managementu na rakouském úseku Dunaje, rozvojem vnitrozemské plavby osob a zboží, jakož i ochranou při vysoké vodě.

Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů