Nové jednopodlažní jednotky ŠKODA
Elektrické jednopodlažní jednotky představují zcela novou generaci moderních nízkopodlažních vozidel. Jsou určeny pro regionální provoz, případně i meziregionální provoz primárně na tratích České republiky se standardním rozchodem 1435 mm. Mohou být v provedení dvouvozovém a třívozovém s trakční elektrickou výzbroji pro tratě elektrifikované systémem 3 kV DC nebo jako dvousystémové pro tratě elektrifikované systémy 3 kV DC a 25 kV, 50 Hz. Na těchto tratích poskytují novou kvalitu cestování při plnění nejnovějších norem a předpisů včetně platných TSI.
Konstrukční řešení a hlavní rozměry všech vozů tvořících soupravy jsou shodné. Jednotky jsou vybaveny automatickými spřáhly, umožňující podle provozní potřeby spojení a ovládání až 4 jednotek. Základní sestava elektrických jednotek je dvouvozová resp. třívozová, složená ze dvou hlavových vozů resp. dvou hlavových a jednoho vloženého vozu. Všechny vozy jsou vždy vybaveny jedním hnacím podvozkem se dvěmi asynchronními motory a jedním běžným podvozkem. Takto distribuovaný pohon dává jednotkám velmi dobré dynamické vlastnosti.
Technický popis
Skříně vozidel jsou vyrobeny z velkoplošných hliníkových profilů, u hlavových vozů je hliníkový tubus doplněn ocelovým kabinovým modulem obloženým plastovými panely, což společně s absorbéry energie umožňuje splnění náročných požadavků na odolnost skříni vůči nárazům. Většina technologického zařízení je umístěna na střeše vozidel, což umožňuje věnovat maximální vnitřní prostor pro cestující. Asynchronní trakční motory a mikroprocesorově řízené střídače společně s elektrodynamickou brzdou s možností rekuperace snižují energetickou náročnost provozu. 4 trakční motory u dvouvozové jednotky poskytují jmenovitý výkon 1360 kW, u třívozové jednotky 6 trakčních motorů poskytuje jmenovitý výkon 2040 kW. To umožňují maximální konstrukční rychlost 160 km/h.
Moderní velkoprostorový interiér vozů je koncipován jako zcela otevřený bez vnitřních příček a dveří a rovněž přechod mezi vozy je otevřený krytý tepelně a zvukově izolovanými měchy. Dvouvozová konfigurace dává kapacitu 147 sedadel (9 v oddíle 1.třídy), třívozová konfigurace dává kapacitu 241 sedadel (9 v oddíle 1.třídy). Nízkopodlažní nástup širokými dveřmi doplněnými dvěmi výsuvnými stupačkami pro různé výšky nástupišť, klimatizace, WC uzavřeného typu a vnější a vnitřní informační systém zvyšují komfort pro cestující.
Moderní a ergonomicky řešené stanoviště strojvedoucího včetně doplňkové výbavy (lednice, mikrovlnná trouba), řídící systém umožňující automatické vedení vlaku, ovládání pomocí jedné jízdní páky, možnost automatické regulace rychlosti tvoří komplex prvků usnadňující práci strojvedoucímu a tím dále zvyšují bezpečnost provozu.
U každé konfigurace elektrické jednotky jsou přední vstupy jednoho hlavového vozu vybaveny pomocnou sklopnou nakládací rampou pro cestující na vozíčku a přilehlý multifunkční prostor včetně buňky WC je pro tyto cestující uzpůsoben. Důležité vnitřní nápisy jsou provedeny Brailovým písmem pro nevidomé, vybrané vstupy jsou vybaveny naváděcím majáčkem pro neslyšící.
Fota na:http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-jednotky/jednopodlazni-elektricka-jednotka/
ZDROJ:www.skoda.cz